Jump to content

Ik heb een Nikkei Extreme camera (we noemen alle camera's Go Pro, toch?), bevestigd op een Rammount achter de ruit. Op zich bevalt dat goed, maar ik zou ook wel eens vanaf m'n helm willen filmen, omdat die positie achter de ruit star is (en m'n hoofd gelukkig nog niet).

Nou hebben we net nieuwe Schubert helmen gekocht en daar wil ik niet mee klooien, daar waren ze te duur voor. Daarom de vraag of iemand z'n ervaringen met een helmbevestiging voor een camera wil delen:

- bevallen de opnames

- geen last van meer wind lawaai door de voetplaat, die op de helm geplakt wordt

- andere noemenswaardige ervaringen?

Featured Replies

Heb er een paar "moeten" bekijken van een 1200 GS rijder.

Was niet om aan te gluren.. Ging alle kanten op, maar geen knap beeld van de rit.

Kwam ook nog 's bijna geen eind aan.. Iets met portie en Fikkie..

Succes met knutselen en kijken.. Tip; Scenes niet te lang en zeker niet van links naar rechts of v.v. "Pannen"..

Tijdens het rijden moet je er teveel mee bezig of anders achteraf monteren en vooral veel snijden...

Zelf heb ik hem op een zelf gemaakte Gert steun staan. Is ook gefixeerd of je moet een draaibaar Gopro steuntje gebruiken.

De enige welke ik ken met ervaring met filmen vanaf zijn helm is @Edi ik verwacht dat die nog wel reageerd.

Haha

Ik reageren Blush

Ik heb een Sony camera met stabilisatie op m'n helm, Schuberth C3.

Ik heb daarbij de GoPro mounts gebruikt met een koppelstuk.

Voorheen had ik een "GoPro" look a like en later de GoPro 3 White.

Beide hadden geen stabilisatie en het terug kijken was minder prettig. Je draait namelijk best veel met je hoofd.

Mijn huidige camera heb ik een microfoon op zitten, via de autocom.

Ook heb ik een externe batterij geplaatst, zodat ik een SD kaart kan volschieten.

Uiteraard wil ik je best foto's sturen, dus als je mij je mailadres even geeft (via PB) dan kan ik het versturen.