Jump to content

Goedemorgen pan rijders,

Na op nu 30 jarige leeftijd toch al 4 jaar pan te rijden en als ik problemen had via google toch steeds op dit forum uit te komen heb ik besloten me maar eens aan te melden ;)

Ik kom uit Ridderkerk en heb 4 jaar geleden dus besloten om iedere dag voor mijn werk van Ridderkerk naar Arnhem te gaan rijden.

Veel drukke stukken op de A12/ A50/ A15 dus de motor leek mij de beste optie. Maar dan moet het wel betrouwbaar zijn en veel kilometers kunnen hebben, en zo kwam ik bij de pan uit. Als eerst een pan uit 1992 met +- 90.000 km op de teller, maar na 3 jaar stond deze op 176.000, begon hij kuren te vertonen en was hij voor mij niet meer betrouwbaar genoeg meer.IMG-20180516-WA0000.jpeg.649e81e6b721435319b6f98cbea84c6c.jpeg Zoals hier langs de A15 naar een opgevreten Cardan.

Deze ligt nu uit elkaar en verkoop ik in onderdelen/ reservedelen voor mijn nieuwe pan.

Mijn nieuwe pan is er één uit 2000 met ABS/TCS. Heerlijke machine weer en ook de extra veiligheid voor de donkere en gladde wintermaanden.

20180809_142359.jpg.f3f6270da732eb61229fb6b2832e1016.jpg IMG-20180902-WA0027.thumb.jpg.6c1ab3cde37d6663ceab5cfcdca14d5d.jpg

Ik heb mijzelf door de jaren heen veel technische kennis opgedaan door mijn eerste zundapp op 14 jarige leeftijd uit elkaar te halen, te reviseren en door ieder boutje en moertje op een a4tje te plakken en erbij te schrijven waar het vandaan komt. En vandaag de dag door te lezen op dit forum of in de bijbel (Haynes service & repair manual).

Na mijn 2e pan in 08-2018 te hebben gekocht reed ik na een maand al schade, file rijden, automobilist snel van baan wisselen zonder te kijken en daar reed ik.... :wavingyellow:

20180904_070436.jpg.e8fc883015548e26bcc9ed3c85991bb0.jpg

Gelukkig was de verzekering het ermee eens dat het niet mijn schuld was dus dat werd vangen Teaseuiteindelijk kleine cosmetische schade van linker valbeugel en linker spiegel, en een bekraste kofferdeksel (zie foto hier boven). Allemaal zelf makkelijk te vervangen dus. En dat kwam goed uit want ik wilden hem een onderhoudsbeurt +++ geven. Dus hij staat nu in de kerstvakantie uitgekleed in de schuur te wachten op onderdelen welke ik afgelopen zondag heb besteld.

image-24-12-2018_13-23-24.jpg.789af976abd90056d958670401dba173.jpg

Het volgende gaat aankomende week gebeuren:

Distributie vervangen

Thermostaat vervangen

Kleppendekselpakkingen vervangen

Koppelingscilinder reviseren

Nieuwe koelvloeistof

Nieuwe rem/ koppelingsvloeistof

Nieuwe cardanolie

Nieuwe luchtfilter

Carb's synchroniseren

Nieuwe bougie's

nieuwe oliefilter + olie

Remblokken vervangen

voorvork keringen vervangen

Wiellagers voor en achter vervangen

Als ik iets vergeet hoor ik het trouwens graag ;)

Betrouwbaarheid voor alles als je 230 km per dag rijd :biker:

In ieder geval, even een korte voorstelronde vanuit mijn zijde :wavingyellow:

fijne dagen en een goed uiteinde

Gr Walter

Featured Replies

Welkom hier en je (tweede) trouwe fiets natuurlijk ook..

(Nog) veel (meer) veilige en plezierige kilometers toegewenst..

Altijd de glimmende kant boven (zien te) houden...

Hé Walter, Toch de knoop door gehakt en je aangemeld zie ik. Excuus voor de late reactie van mijn zijde. Beetje rommelig geweest in en rond huize Guardian. Is een kleindochter geworden met alles er op en eraan :angel:

Nog bedankt voor de uitlaat. Ook ik ben een paar dagen vrij voor het plaatsen ervan.

Veel plezier hier.