Jump to content

Brandstoflampje blijft licht branden.

Hoi,

Mijn brandstof lampje blijft licht branden als de tank gewoon vol is. Dus deze brand fel bij contact aan en gaat daarna niet helemaal uit. Overigens zijn alle gloeilampen door led vervangen. Kan het zo zijn dat ik een lekstroom heb ergens, maar dat een gloeilamp daarmee niet aangaat maar een led wel?

Als ik het stekkertje op de tank los haal, zie afbeelding, dan doet de controle functie het wel en gaat het lampje daarna wel uit, ik weet alleen niet precies waar deze stekker voor is. Alle drie de stekkers zijn voor de brandstofpomp denk ik, klopt dat?

44452295-7081-4A47-BA14-928D4A9E05CD.jpeg.1acdb95393c72809ba8aa4870f2f14ec.jpegLampje blijft licht branden.

0BBBD9DF-0A98-4BD6-8105-CD2392D7782F.thumb.jpeg.0da1112bbc05f5c5a1d7dcafa7e80e32.jpegDeze stekker los, gaat het wel goed.

1F5C6B03-7165-4891-80BD-BEA6A2479A9E.MOV

Featured Replies

Dat komt doordat je het lampje vervangen hebt voor led. De schakelaar macht hier niet mee. Hoe dat precies werkt kan ik je met m'n beperkte kennis van elektra niet uitleggen, maar zet er een gloeilampje terug in en je probleem is weg.
  • Author

Dat dacht ik al een beetje, ik zal het zo even testen.

[automerge]1544792689[/automerge]

Opgelost inderdaad, gloeilampje er weer in.

Edited by Ray_308

• 9 months later...

Dit had ik eerder moeten lezen. Ik heb dus precies hetzelfde. Alles led gemaakt en bij contact aan, fel licht en een paar tellen later dimt het een klein beetje.

Dan wordt het een pan met volledige ledverlichting, behalve deze.....:Banghead:

Mischien een weerstandje ergens tussen. Ga ik nog eens wat mee spelen, je hebt niet heel veel ruimte.

Ik heb nu wel een heleboel reservelampjes:good::)

een weerstandje is de oplossing echter het verbruikt net zoveel stroom als het gloeilampje maar is betrouwbaarder in zaken als levens duur,

Draai jij de contactsleutel om met je ogen dicht dan @elmo ? Dan zou het toch echt even aan moeten gaan...

Dat van mij doet trouwens regelmatig wel waar het voor bedoeld is hoor. Ik vind het een handig lampje!

• 2 weeks later...