Jump to content
  • Administrators

De KNMV lanceert haar nieuwe platform: https://motorrijders.nl

Volgens eigen bericht: "Een ander nieuw project wat dit jaar 'live' is gegaan, is ons nieuwe platform Motorrijders.nl. Op dit platform vind je alles wat maar met motorrijden te maken heeft. Van het vinden van een motorrijschool, wat heb je als motorrijder allemaal nodig tot het maken van mooie motorreizen. Op motorsportgebied was 2018 ook een zeer succesvol jaar met motorcrosser Jeffrey Herlings die als eerste Nederlander in de geschiedenis de MX GP won en superbike coureur Michael van der Mark die als eerste Nederlander ooit een derde plek in de WK Superbike pakte."

Featured Replies

Alleen jammer dat de KNMV meer en meer een sportbond wordt en zich in de laatste jaren steeds verder heeft verwijderd van haar oorsprong; belangenbehartiging van motorrijders. Ooit trouw lid, maar toen ergens in 2014 plots in opeenvolgende jaren de voorwaarden van de motorverzekering in mijn nadeel werden aangepast daar maar heel snel weggegaan. Zeker ook omdat de KNMV zelf stelde dat zij geen grip had op haar verzekeraar. Hoezo belangenbehartiger?

Druppel die de emmer echt deed overlopen was de gratis KNMV pechhulp die geen pechhulp bleek te zijn. Na een stuk staal door mijn oliefilter te hebben gekregen en ik dus met een leeg carter langs de kant van de weg stond, mocht ik niet rekenen op pechhulp: was namelijk geen pech in de ogen van de KNMV maar een ongeval. Toen maar gebeld met Univé, op dat moment verzekeraar van de motor met de clausule pechhulp die mij wel thuisbracht.

een stuk staal door je oliefilter is van buiten komend onheil en valt vaak onder je WA verzekering. Is wel pech voor jou om te hebben maar geen pech in de zin van het woord!

Dit valt onder een eenzijdig ongeval.

Wat een onzin: een stuk staal in je band is in deze redenatie ook een ongeluk? Of is dat dan wel pech? Want met dat voorbeeld kwam de KNMV zelf; voor een lekke band waren ze wel gekomen. Klinklare nonsens dus deze verklaring. Beide voorvallen ( lek oliefilter en lekke band) zijn aan te merken als ‘van buitenaf komend onheil’. Ergste vind ik dat de KNMV prat gaat op haar pechhulp voor haar leden, maar het puntje bij paaltje niet levert.

Overigens hielp Univé wèl onder de noemer van pechhulp die bij hen verzekerd was. Het kan dus wel!

Ik ben ook nog steeds lid (gewoon nog niet opgezegd) van de knmv, vroeger kreeg je korting op je verzekering en je kreeg een leuk motorblad, ben de naam even kwijt. Wat ook toendertijd goed geregeld was, was dat de pechhulp ook gold voor als je in de auto zat, in de trant van als je in je auto zit, kun je niet tegelijkertijd op je motor zitten.

Voor mij waren dat redenen om me aan te sluiten bij de knmv.

Nu;

-Pechhulp weg

-Zeker niet meer de goedkopere verzekering (ben daar ook al lang weg)

-En het leuke motorblad is vervangen door iets wat ik onder mijn potten verf bewaar om de werkbank te beschermen.

****Let wel, dit is enkel mijn bescheiden mening en hoeft niet op waarheid te berusten****

Voor belangenbehartiging moet je mijns inziens lid zijn van van de MAG.

Meldpunt voor gevaarlijke wegsituaties (drempels in bochten bijvoorbeeld), meldpunt voor verkeerslichten/detectielussen die niet reageren op je motor. Schuiven steeds vaker aan bij wegbeheerders om situaties/vraagstukken te bespreken of toe te lichten vanuit motorrijders standpunt. Denk aan vangrails die veilig zijn voor motorrijders, straatverlichting in binnenbocht (en achter vangrails). En wat dachten we van de rechtszaken tegen de dijkafsluitingen (hoewel de KNMV daar volgens mij ook deel van uit maakt).

Ik zou het jammer vinden als dit topic gebruikt gaat worden om te katten naar de KNMV. Ik denk niet dat dit gerechtvaardigd is. Als je je niet meer kan vinden in de lijnen die de KNMV uitzet, waaronder ook de sportrichting dan is dat prima. Dan zeg je je lidmaatschap op en zoek je je heil elders. Meld je redenen waarom je je lidmaatschap opzegt bij de betrokken partij, in dit geval de KNMV. Dan hebben zij ook feedback, waarmee ze al dan niet iets kunnen doen.

Hier je gal spuwen levert niet zoveel op.

De positieve kant van de KNMV:

Ze behartigen nog steeds de belangen van alle motorrijders, niet alleen de sportafdelingen. Pechhulp is nog steeds aanwezig, zelfs bij pech voor de deur. Als het nodig is werken ze samen met andere partijen om hun standpunt meer kracht bij te zetten.

Clubperiodiek GRIP is nog steeds de moeite waard om te lezen.

:Smile::Smile::Smile:

Ja @ThunderSTreak een stuk staal in je band is ook een ongeluk. Dat een aantal pechverzekeringen dit als pech behandelen is eigenlijk een soort coulance. Daarbij is de vuistregel: een band lek behandelen als pech, twee of meer banden lek behandelen als ongeval.

Komt bij dat een lekke band ook 'echt' pech kan zijn, denk aan een defect ventiel of iets dergelijks (kom nu ook even niet verder :))

Dit bovenstaande is niet mijn 'mening' maar afgeleid uit definities in polissen en praktijkervaring.

Don't shoot the messenger....

Ik zou het jammer vinden als dit topic gebruikt gaat worden om te katten naar de KNMV. Ik denk niet dat dit gerechtvaardigd is. Als je je niet meer kan vinden in de lijnen die de KNMV uitzet, waaronder ook de sportrichting dan is dat prima. Dan zeg je je lidmaatschap op en zoek je je heil elders. Meld je redenen waarom je je lidmaatschap opzegt bij de betrokken partij, in dit geval de KNMV. Dan hebben zij ook feedback, waarmee ze al dan niet iets kunnen doen.

Hier je gal spuwen levert niet zoveel op.

Heeft niets met gal spuwen te maken, maar met realistische feedback. KNMV heeft van mij na meer dan 25 jaar trouw lidmaatschap ook deze feedback gekregen. Ook aangegeven wat naar mijn mening anders zou moeten. Maar de reactie was gewoon diep bedroevend. Kwam er eigenlijk op neer dat dit hun beleid was en ik dat als toerrijder maar moest begrijpen. Ja, sorry, maar dan begrijp je echt niet waarom er een 'M' staat in je naam KNMV. De consequentie was wel dat ze een lid kwijt waren. Want eigenlijk is het erg veel geld waar je erg weinig voor terug krijgt.

• Author
  • Administrators
Mijn KNMV-lidmaatschap is een restant uit mijn instructiedagen; als KNMV-instructeur was je uiteraard dan wel lid van de KNMV. Veel van de leuke voordeeltjes zijn er inderdaad afgesnoept, en de KNMV is in mijn smaak ook wat te breed. Mij interesseren al die andere facetten van de motorsport niet erg; ik wil gewoon lekker touren. Ik blijf echter wel gewoon lid, omdat wij als motorrijders nogal eens in het verdomhoekje komen te zitten. De enige wapening die je daartegen hebt is samenwerken. De MAG doet dat n.m.m. een stuk beter, denk alleen al aan dat hete Lekdijkverhaal van afgelopen jaar. Maar de KNMV is nog steeds de de facto belangenbehartiger als je je oor te luisteren ligt in het Haagse - dus steun ik die groep voorlopig ook.