Jump to content

Ik ben op zoek naar een complete koplampunit. Een tweedehandse heb ik nog niet kunnen vinden. Op ebay en aliexpress kom ik er verschillende tegen, met weinig of geen reviews erbij vermeld. Iemand ervaring met deze producten?

Ook Boonstra-parts verkoopt een aftermarket koplamp voor de ST1300, zal waarschijnlijk ook chinees zijn. Is wel iets duurder, maar ze zullen er wel ervaring mee hebben. Iemand hier ervaring mee?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Groeten, Gertjan

Featured Replies

• 3 weeks later...
De reden dat ik het vroeg is omdat ik projectors heb ingebouwd. Als het glas niet kapot is/zou zijn, dan hoef je niet perse een nieuwe lampunit te kopen. Ik vrees echter inmiddels dat je glas kapot is.
  • 4 weeks later...
De after market koplamp van boonstra is de USA model dus met 45/45 amp licht fitting,dus er past geen standard H4 fitting in het lijkt erg veel op maar werk niet met H4 lamp.

@Gertjan_ST1300 , let er maar eens op hoeveel er zonder E-keur wordt verkocht.

Begin jaren 90 was ik een keer bij een motorhandelaar die een partij importmotoren uit Amerika had, bij al die motoren moest hij de koplamp vervangen.

Op alle verlichting moet eigenlijk een E-keur zitten.

Het verhaal van de E-keur klopt. In die tijd hanteerde de RDW een lijst met koplamptypes zonder E-keur die wel mochten worden gebruikt (omdat de lichtopbrengst voldeed aan de wettelijke vereisten). Je kreeg dan een aantekening in je kenteken dat er een afwijkende koplamp mocht worden gevoerd. Maar dat kan inmiddels allemaal anders zijn. De wetgeving is er niet eenvoudiger op geworden.
  • 2 weeks later...

Amerikaanse model koplamp in de oven gedaan op 120grC voor 15 minuten, ditto met een tweede hands Europese kop lamp met schade, de reflector met H4 fitting in de amerikaans model gebouwd en met grijs butyleen opnieuw dicht gekit opnieuw in de oven voor 10 minuten en alles goed bijmekaar drukken en borg lipjes op hun plek drukken.

wel een omslachtig oplossing maar werkt20190124_161801.jpeg.af00edcc00ad928184858890b39d5637.jpeg20190130_204832.jpeg.7f20fcfb2581d62a5353aea26d763cb7.jpeg20190130_204738.jpeg.11f55c89057d5c05a81095aa590cea08.jpeg

• Author
Goed bezig! Wel lef om een kostbaar kunststof object in een oven te stoppen. Kun je de kit ook warm maken door met een (verf)föhn plaatselijk te verhitten? (net als bij een GSM)
Goed bezig! Wel lef om een kostbaar kunststof object in een oven te stoppen. Kun je de kit ook warm maken door met een (verf)föhn plaatselijk te verhitten? (net als bij een GSM)

[automerge]1549827234[/automerge]

Ik zag dit Eerst op Utube met een auto koplamp,dus temperature niet te hoog en niet te lang, een nadeel met de fhon dit is plaatselijk,en de oven verwarmd alles in een keer.

Föhn in de behuizing laten blazen werkte bij mij ook. Let wel op dat je de föhn niet laat oververhitten :Banghead: anders gaat deze er thermisch uit en kan je voorlopig even niets doen.

In de behuizing bedoel ik dan via het gat waar je normaal de lamp instopt.

Maar goed, dat was niet helemaal het topic geloof ik :rolleyes: