Jump to content

met vallen en opstaan ben ik m'n Pan 1300 aan het upgraden v.w.b. de verlichting. Dankzij Pierre DV is m'n dashboardverlichting nu blauw/wit, schitterend gedaan Pierre!

De koplampen heb ik vervangen en de knipperlichten en achter-/remlicht liggen klaar.

Maar nu wilde ik de stadslichten vervangen en ik krijg die kleine krengetjes niet los. Bovendien ben ik geschrokken van een aantal forum meldingen over lampjes, die in de reflector vallen.Kan iemand mij tips geven hoe e.e.a. goed aan te pakken? Je kunt niets zien, vanuit welke positie dan ook en op gevoel kom ik er niet uit.

Featured Replies

Als de Kuip eraf is kom je er al beter bij. Zelf kom ik met mijn kleine handjes wel erbij en kan de Kuip blijven zitten. Ze kunnen inderdaad goed vast zitten, beetje met het rubber proberen te draaien en frunniken .

En ja, ook bij mij is er een in de reflector gevallen.

Geen nood, H4 eruit en aan de stofzuiger slang een dunner slangetje geplakt met duc tape. Stofzuiger aan en vissen maar, gaat redelijk goed.

Succes.

Het is me al 2 keer gelukt, 1 keer is er inderdaad 1 gevallen, maar dat was meer onoplettendheid. Ook ik heb mn handen er tussen gekregen en kunnen wisselen.

Het is een flapje, ergens "in de hoek". Beste advies als het je zelf niet lukt, vraag iemand in je buurt om even een keer mee te kijken. ;)

Mijn stadslichtjes zijn er ook ingedonderd, deze er toch weer uit kunnen halen met een lange fijne magneet staaf Yahoo: Het rubber waar de lamp inzit was bijna niet te verdraaien, waarschijnlijk nog nooit verwijderd geweest. Het enige probleem dat ik nu heb, is dat er aan de binnenkant van het glas (plastiek) nu wat lichte streepjes op staan doordat ik het glas heb geraakt om het lampje op te vissen. Dus, nu weer kijken hoe ik die strepen eruit kan krijgen! Iemand ervaring met dit euvel??