Jump to content

Wie is daar al eens geweest en wat kan je erover schrijven ?

Ik lees in reisverhalen over die landen zoals Alb , Montenegro , Bosnië dat reizigers ( Nederl ) een paspoort bijhebben en laten afstempelen.

Volgens bepaalde websites zoals ANWB , http://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisdocumenten

is een identiteitskaart zoals wij Belgen hebben ook ok.

Wie heeft hier een antwoord op ?

De wegen in Albanië , in welke staat zijn ze als je de grote wegen verlaat ,geel van kleur in Maps en de witte baantjes neemt ?

Ik heb deze in mijn reis opgenomen ,

https://www.google.be/maps/dir/40.6957853,19.5981678/40.4590011,19.6503911/@40.5715797,19.5890931,11.93z/data=!4m14!4m13!1m10!3m4!1m2!1d19.6409229!2d40.6695172!3s0x135ab26aa308211b:0x49c82b53372b1a86!3m4!1m2!1d19.7730879!2d40.560653!3s0x135ab9dcd2d50823:0xb4c7a06955ca48f8!1m0!3e0

Zijn zo'n wegen in een redelijke staat of beter te vermijden ?

Featured Replies

over het algemeen zijn de gele wegen van asfalt,maar hoe de kwaliteit er van is/ ga er van uit dat alleen de rode wegen redelijk zijn en zelfs de gele wegen kunnen gravel zijn,dat is mijn ervaring met oost europa met name in de oekraine,je kunt er altijd op rijden zal wat traag gaan maar het kan,ik heb zoveel gravel wegen met mijn pan gereden dat is geen probleem,altijd paspoort meenemen.

alle wegen zowel rood als geel en gespikkelt die ik in ik in montenegro macedonie bosnie en servie heb gereden dus voormalig jugo waren geasfalteerd en dan heb ik het over de tijd voor de burgeroorlog.Albanie kwamen we destijds niet in maar daar is een inhaalslag geweest.

[automerge]1544296189[/automerge]

het weggetje wat jij ingetekend hebt daar staat 2 uur voor op 60 km ga er maar van uit dat het een slechte weg is.

• Author

Had ik al gelezen :).

[automerge]1544369179[/automerge]

Ik had nog niet eens gekeken naar de afstand / tijd Fred.

Nu is dat stukje weg ook niet kaarsrecht als ik inzoom en dat zal ook wel de langere tijd verklaren voor een deel.

Met street view zijn bepaalde stukken te bekijken.

Edited by Mister Vogezen

• 6 months later...
  • Author

Momenteel is het onrustig in Albanië , Tirana.

Protesten die er hevig aan toe gaan tegen de regering.

Afwachten maar of alles luwt tegen dat ik vertrek naar dat land.

Het zou jammer zijn dat ik er niet kan reizen vanwege onrusten , maar het is nog wel ff af.

Sorry Henk zo was dat niet bedoeld als je zo'n tocht maakt ben je niet bang,wat ik bedoel in zijn algemeenheid dat mensen zich sterk laten beiinvloeden door berichten of iets dergelijks zonder de feiten te kennen,ik bedoelde jouw niet,dat had ik er bij moeten zetten maar waar moet ik naar komen kijken?