Jump to content

Wij zijn eigenlijk globetrotters, van hotel naar hotel Europa door. Daar waar het weer het toelaat om een fijne vakantie te kunnen hebben.

Het zijn wel altijd dure vakanties. Volgend jaar gaan we wellicht iets nieuws proberen. In2 dagen heen, 5 of 7 dagen in hetzelfde hotel en dan weer in 2 dagen terug.

Het zou wellicht ook op 1 dag kunnen heen, en op 1 dag terug, maar we nemen vakantie en zijn niet op de vlucht.

Tijdens de motorbeurs speur ik ook graag in de speciale vakantie hal om het zo maar te noemen en neem ik een rugzak vol informatie mee, ook voor aan mijn mede kennissen motorrijders te geven die niet naar de beurs kunnen gaan.

Karinthië is mooi, nadeel voor ons is dat we daar al meerdere keren doorheen gekruist zijn. Maar nu willen we Karinthië zelf beter leren kennen.

Tijdens de Margriet beurs dit jaar stond er ook een stand van Karinthië en hebben aan Tiny div folders mee gegeven. Dat was voor mij het enigste interessante :-)

Je kent het wel, een landkaart met vele routes aan de ene.....en aan de andere kant verschillende hotels.

Nu heb ik mij daar laatst mee bezig gehouden om de routes en div info te bemachtigen.

Al deze info wil ik met jullie delen, haal er je voordeel uit. Alleen kunnen we nog niet exact zeggen of de routes daadwerkelijk mooi zijn, al twijfel ik daar niet aan.

We boeken pas weer op het laatste moment, dit ivm het weer. Maar de kans bestaat natuurlijk ook dat we overnachten in Slovenië.

Ook heb ik een Words documentje gemaakt waar div info op staat. (Staat namelijk ook op de kaart.)

De routes die ik erbij doe is een Track in het GPX .

IMG_0921.thumb.JPG.62d1a4e9c74d46c03b380d52e43f1fe6.JPG

Zie ook de site: https://touren.kaernten.at/de/touren/?&_ga=2.174480356.751076255.1543343517-1065858329.1543343517#cat=Motorrad

Karinthie 2019.gpx

Touren und Kaernten 2019 org.docx

Featured Replies

Leuk Andréas.

De route 03 . Sauris und Naturpark .

Ik heb vanaf Ampezzo ( maar het gele baantje genomen , echt top ! ) voorbij het meer tot aan de splitsing strada provinciale di vigo di Cadore gereden dit jaar nog in sept.

Onwaarschijnlijk mooi , een stevige bochtige rit en een zeer mooi meer .

Het staat beschreven hier ,

https://st1100-1300.eu/threads/de-avonturen-van-mister-vogezen-in-de-alpen.8950/

op dag 6 sept staan foto's en beschrijving.

Ook diezelfde route , grensovergang Oostenrijk ( Nassfeld pas ) - Italië ( Passo Pramollo ) .

Super mooi en zeker de Italiaanse Pramollo.

In Slovenië , Mangart en Vrsic pas zeker doen.

Hier 2 overnachtingen gedaan.

https://www.booking.com/hotel/si/gostilna-surc.nl.html?aid=304142;label=gen173nr-1FCAEoggJCAlhYSDNYBGgViAEBmAEcwgEKd2luZG93cyAxMMgBFNgBAegBAfgBDJICAXmoAgM;sid=87481d8279f28229bdbfd296faa99e68;dist=0;room1=A%2CA;sb_price_type=total;type=total&

Leuk hotel met een terras eraan.

Geen grote luxe maar ik heb er toch goed geslapen en het eten is ook ok , vind ik.

Vlakbij is dit ,

https://en.wikipedia.org/wiki/Planica_Nordic_Centre

Edited by Mister Vogezen

• 1 month later...
  • Moderators
StallerSattel is een prachtige pas, niet direct de Oostenrijkse kant maar wél de italiaanse kant, verder de Plöckenpass is schitterend en de GrossGlockner HochAlpen strasse is de moeite waard, deze doe ik ook ieder jaar één keer op de MTB vanaf Heiligenblut naar de top en dan terug naar beneden. Als je in Heiligenblut een goed hotel zoekt kan ik je hotel Lärchenhof aanbevelen.
Guest
This topic is now closed to further replies.

Important Information

koekje ? wel twee handen aan het stuur We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.