Jump to content

Iemand ervaring met dit scherm op de ST1300?

Is dit van hoogte identiek aan het originele Honda windscherm?

Featured Replies

Het is vooral de vorm, met de wangen bovenaan welke een andere luchtstroom vormen die dit scherm maakt tot wat hij is. Op een 1300 is de hoogte van minder belang, immers, met een linkerduimdruk verstel je het scherm zonder moeite...

Ik rij met zo`n scherm. Hoogte in vergelijk met origineel geen idee, maar op de hoogste stand moet ik er doorheen kijken en op de laagste stand kijk i ker ruim overheen.

Oja, bevalt mij prima dit scherm.

gr GrisPan

• Moderators

@[uSER=1985]Gert-Jan Gunnink[/uSER] dit scherm kun je kopen bij bijvoorbeeld;

https://www.mlmparts.com/nl/national-cycle-windshield-vstream-4f61fb-voor-honda-st-1300-pan-european-2004.html

of bij ;

https://www.motozoom.com/ZTechnik-VStream-windscherm-Honda-ST-1300-Pan-European-helder.html

of bij deze ;

http://www.splashdesign.com/V-STREAM-WINDSCHERM-ST1300/ABS

Keuze genoeg , dus even rondsnuffelen op het internet ...... en je vindt wat je zoekt.

Ik rij er ook mee, bij mlm vandaan. Snelle levering

Is ongeveer 4 a 5 centimeter hoger dan origineel.

Bevalt super, haalt ook het meeste van de wobbel weg als je met topkoffer boven de wettelijke snelheden komt

Wat is dat toch met die wobbel? Heb een zomerruitje en een extra hoge ruit (check mijn Jan's KoekePan-album)

Bij beiden geen enkele wobbel, hoe hard ik ook rijd. Alleen of met pax, met of zonder koffer..

Ik rijd op Michelin PR4's en dankzij @Ome Noot ook met Hyperpro's.

Wie het weet mag het zeggen...

• Author

Jah Wobbel... :)

Ik ken het "Wobbel" gevoel ook niet en wil dat graag zo houden.

Dus het originele scherm zou een 4 à 5 cm hoger zijn, klinkt goed!

Ik heb een v-stream en voor mij was deze zelfs nog "te laag". Ik heb er een ruitje bij opgezet.

Verder is het een heerlijke ruit. Het haalde bij mij de druk op de armen en rug weg.

Ik heb geen last van een wobbel, maar ik rij doorgaans ook niet harder dan 150 op de teller.

Ik meen dat de ruit iets hoger is dan de originele.

Voor wat het waard is sluit ik me aan bij degenen die de ruit als positief ervaren :good:

Of zoals teacher zo mooi zegt: #metoo Friends

Je kunt zelf overigens letterlijk voelen hoe de wind vanaf de ruit wervelt, en vergeleken met de standaardruit zorgen de twee 'mickey mouse oren' van de V-Stream ruit ervoor dat de wervelingen een stuk verder 'naar buiten' plaatsvinden. Ook de duo-passagier(e) profiteert hier overigens van!

Op mijn 3 vorige motoren (allemaal BMW) had ik V-stream ruiten gekocht.

Resultaat : veel minder werveling (turbulentie) achter de ruit en daardoor heel veel minder rijwind lawaai.

Ook mijn vrouw die als bijrijder achterop meelift had veel minder last en lawaai van de rijwind.

Wij waren zeer positief over deze ruit.

Voor de ST1300 heb ik hem dan ook zeker weer op het verlanglijstje staan.

• Author

Geduld Geduld Geduld Geduld Geduld :)

De "bike" ligt nog uit elkaar en zal nog even duren.

En mijn origineel scherm staat in de verkoop, alleen zie ik het niet verschijnen op dit forum :shrug:

Edited by PVB