Jump to content

Beste techneuten,

Mijn pan st 1300 geeft op het display aan dat ik nog 40 km kan rijden maar ben toch stil gevallen zonder benzine.

Heeft iemand dit meer meer gemaakt en is dit te kalibreren of moet er iets vervangen worden ?

Alvast bedankt

Wim van leest

Featured Replies

Als je benzinemeter wel alle blokjes naar beneden aftelt dan werkt 'ie goed en heeft het geen zin om het spul uit elkaar te halen. 40 kilometer resterend volgens de boorcomputer? Ik zou daar niet blindelings op vertrouwen. Zelf word ik al onrustig als ik nog maar 100 kilometer te gaan heb.
zodra laatste blokje knippert gaan tanken, elke pan reageert anders op de benzine rest voorraad heb nu mijn 3e 1300 en deze geeft het pas goed aan maar laat het toch niet er op aankomen

Bij start knipperend blokje zit er nog 5 liter in de onderste tank (incl evt water). Dit wordt bepaald door een sensor in de onderste tank.

Weergegeven restbereik wordt berekend door gebruik te maken het verbruik over een x-tal voorgaande kilometers (ik denk ergens tussen 10 en 50). Ik heb zlf meegemaakt dat deze waarde tussen 60 en 99 kan liggen. Hoger dan 99 kan niet worden weergegeven. Dan duurt het een aantal km voor de waarde begint te dalen.

Uitzetten van de motor en/of klotsen in de tank kan het systeem doen geloven dat er nog 5 l in de onderste tank zit (reset), waardoor het aftellen opnieuw begint. Deze waarde is dan niet meer betrouwbaar.

Ga er bij start knipperen van uit, dat de eerstvolgende pomp de ‘jouwe’ is.

Martin

• Author

Martin,

Bedankt voor je antwoord korte samenvatting knipperend laatste blokje eerste tank zoeken

Ik zat 2 km van mijn werk dus dacht het gaat wel want waarom geeft hij dan nog 40 km aan maar goed nu weer goede leerschool gehad want een pan 1300 vooruit duwen is geen pretje nu standaard jerrycan bij met 5 liter

Groetjes wim

• Moderators
Tot nu toe nog nooit problemen gehad, met stevig het gas erop gaat er iedere 60 à 65 km een blokje uit tot het laatste blokje gaat knipperen en dan ongeveer 50Km aangeeft, bij rustig rijden gaan de blokjes na 80 à 85 Km uit en geeft hij ongeveer 85 Km aan bij het knipperende laatste blokje. Meeste wat ik ooit heb kunnen tanken was 28,5 Ltr...... toen was'tie nog niet leeg dus:)