Jump to content

Stofringen zuigers remklauwen.

Mijn vraag omtrent dit onderwerp zal wel evengoed van toepassing zijn op de 1100.

Bij remonderhoud wordt er dikwijls de wijze raad gegeven om de zuigertjes zo ver mogelijk uit te pompen en deze goed te reinigen en in te vetten met het spul uit de bekende blauwe tube.

Maar kan het ook eens andersom gedaan worden ?

Ik bedoel , de zuigertjes ( opletten dat het reservoir van de remvloeistof niet overloopt ) terugduwen en dit zo ver mogelijk in de remklauw om het vuil dat op de stofring ligt te verwijderen.

En eventueel als dit mogelijk is zelfs de stofring er uit te halen om eventueel vuil ( als dat er al zou zijn ) tussen de stofring en afdichtingsring te verwijderen ?

Featured Replies

Het kan wel ! echter dan heb je al zaken moeten wijzigen...

in bijna alle gevallen gaan de remzuigers vast zitten op de stof ring .

de zuiger is namelijk niet afgesloten van de omgeving (zoals dit bijv bij auto remklauwen wel gebeurt).

En als je dan de originele remklauw zuigers demonteert en je plaatst kortere die dus verder in de remklauw gedrukt kunnen worden (voorbij de stof ring naar binnen zeg maar )

Dan ben je er !

de buiten diameters van remzuigers zijn bij Honda vaak gelijk en je kunt er dus ook zuigers van een ander model in stoppen,

maar of je er feitelijke winst mee behaalt bepaal je zelf,

Ik heb het wel eens gedaan !

Maar ... hoe vaak zit de boel echt vast (door rijders daargelaten)