Jump to content

Vanavond zette ik de pan op een andere plek,.. merk ik ineens dat m’n achterrem aanloopt (die helm dempt dus hoop geluid :-) normaal).

Het was al donker dus kon het niet goed bekijken.

Ik kan vrijdag naar Motoport gaan, of ik kan zelf kijken of ik het kan maken...

m’n ervaring is echter nul...

handboek bekeken en Haynes,..

het is meer het durven... gek hè...

Iemand in de buurt van Hellevoetsluis die me kan coachen? en weet wat hoe kan?...

B04B2149-E973-407F-9737-0B23B37651B8.thumb.jpeg.89c6312ec1d61c74b9176890a9c34749.jpeg

Featured Replies

• Author

Dank je .. tof! Ik stuur een pb

[automerge]1542569353[/automerge]

Motor mannuh weekend

Dennis heeft m’n motor onder handen genomen.

Achterremrevisie met remblok vervanging, vloeistoffen en cardanolie vervangen en ontzettend veel achterstallig onderhoud en dus vuilophoping weggehaald bij alle remklauwen, zuigers werken weer soepel, maar vooral de koppeling... dit was de goorste die hij ooit gezien had. Henk had gelukkig nog een pakking... dus op-en-neer rijden naar Voorhout

Omdat alles langer duurde dan gedacht mocht ik ook de pan van Dennis lenen... wat een top Goser!

Superdeskundig en aardig.

Er blijven nog genoeg dingetjes over,

Slang koelsysteem vervangen

Rubberblokken in achterwiel vervangen.

Koppeling greep met veer ook nog vervangen ...

We leren steeds meer van de pan.. ‘Deep Purple’

Prachtig weekend met mooi ☀️ motor weer

Edited by BartvdWerf

Dat verhaal van EVEN langs bij Dennis ken ik. Het werd in mijn geval ook een hele dag sleutelen daar. Trouwens ook de hulp van Henk, in mijn geval ook met de achterrem. TOFFE gasten. Ben nog steeds blij met hun hulp destijds :vroem:
  • Moderators

Vaak wordt er gedacht "even iets te fiksen" maar als je toch bezig bent doe het dan in 1 keer goed .

En ja dat kost wat meer tijd.:waiting:

Heb je later er alleen maar profijt van , en een dag aan een pan sleutelen is echt geen straf .

Gelukkig hebben we hier op het forum een paar mensen die je kunnen helpenFriends en als je oplet tijdens het sleutelen , dan leer je ook wat.

Heeft een paar voordelen ; je leert je motor goed kennen ,het scheelt in de portemonnee , en je bent lekker bezig met je hobby.

Motor rijden is fijn ,maar goed onderhoud geven is net zo belangrijk.:good:

Verzorg je motor goed als je hem voor de winterstop wegzet , denk niet .... oh dat komt volgend jaar wel.:bad idea:

Er staan voldoende tips hier op het forum , en op het internet , hoe je motor veilig weg te zetten ,

zodat je in het nieuwe seizoen tegelijk kan rijden en niet eerst nog alles moet gaan doen/of laten doen aan je motor.

Groetjes Henk :snowman: