Jump to content
Ik heb al flink wat klussen uitgevoerd aan mijn ST1100. Het word steeds beter allemaal. Maar een ding ben ik nog niet tevreden mee. De temperatuurmeter in het dashboard deed het eerst helemaal niet. Of iig vrijwel nauwelijks. Ik heb het “bekende” massa punt goed schoon gemaakt waardoor de meter ongeveer 3mm uit zijn ruststand kwam. Maar voor mijn gevoel was dit nog voldoende. Gisteren dus maar een nieuwe thermostaat geplaatst. De meter slaat nu ongeveer 6mm uit bij een warme motor. Dit is nog minder dan een kwart. Voor mijn gevoel moet de meter uitslaan tot ongeveer de helft. Of heb ik dit nu helemaal fout en werkt mijn meter naar behoren? Of zijn er nog andere dingen die ik kan nakijken/vervangen om de meter beter te laten werken?

Featured Replies

• Moderators

Kijk eens de temperatuursensor na die zit op het thermosstaathuis.

Als deze vervuild is werkt hij ook niet goed.

(de sensor in het thermostaathuis bedient de meter op het dashboard )

download.jpg.477ff93155d724bc45f2cc5c3f4b3c04.jpg1sensoropthermos.jpg.9fd5b940283d9f4d255adf018c2e902b.jpg

Deze vind je bij :

https://www.motorcyclespareparts.eu/en/honda-parts/1998-st1100-motorcycles/f-33-radiator

Kost € 79,80 + verzendkosten

of je kijkt eens op deze (aanrader)

https://www.biketeile-service.de/Honda-ST-1100-41802/de/motor/kuehlung/thermogeber/

kost € 7,71 + verzendkosten

Edited by panman1100

mijn temperatuurmeter doet precies hetzelfde,komt ook haast niet uit het ,,hoekie'' terwijl de motor wel goed warm wordt.

ik vind het ook een beetje zorgelijk.!!

• Author

Dank je wel voor de reactie. De temperetuursensor kan ik inderdaad nog vervangen. Ik zie bij de onderste link staan dat deze geschikt is voor een ST1100 van bouwjaar 2000/2001. Ik neem aan dat de motoren van de ST1100 toch allemaal het zelfde zullen zijn

[automerge]1541791858[/automerge]

De thermostaat is sinds gister vernieuwd. En dat was ook wel nodig. De oude zag er wel erg gehavend uit.

Als je rijdt staat die links.

Als je door de stad rijdt of file rijdt, dan gaat die naar het midden.

Is het bloedverziekend heet en je staat stil, gaat die over de helft.

Als je wilt weten of je voldoende koelvloeistof hent, check dit door de radiateurdop los te draaien.

Zou dan gelijk het slangetje naar het overslagtankje vervangen voor een 8mm benzineslang.

Aansluiting van dit slangetje zit op je thermostaathuis.

dit is heel duidelijk Dennis, dank je , ga morgen kijken en het slangetje vervangen !!

[automerge]1541797360[/automerge]

heb toch ook maar een handboek besteld.