Jump to content

Vandaag tijdens een rit hoorde ik iets ongewoons achter mijn motor, keek in mijn spiegels.

En ja ik zag iets rood achter mijn pan donderen, zijkoffer niet vergrendeld door het vervangen van mijn corbinzadel.

Het was wel even schrikken.

IMG_3586.JPG.7cb844587f32b3810a35c7915242e2b0.JPGIMG_3587.JPG.7563ee7f32f30804a04136698ae31d9a.JPGIMG_3588.JPG.7b1fa8c1fa0567f7fa671b1aa292fd2a.JPG

Featured Replies

Poeh Marc! Dat is niet zo mooi! Ik voel kort nadat ik weggereden ben ook altijd even aan mijn topkoffer om te voelen of deze goed vast zit. Is ook mijn schrikbeeld dat ik eens een koffer verlies! Wat ga je doen? Herstellen of een nieuwe aanschaffen?

Zo, da's niet zo leuk. Dat krijg je er met poetsen niet uit. De pest is dat de kleuren van motoren niet zo makkelijk te maken zijn als de kleuren van een auto. Vraag me niet hoe dat zit, het is zo. Dat was het al in de jaren '70, toen ik zelf nog heel druk was met het veranderen van kleuren van mijn motor. (tot wanhoop van mijn moeder) Ze kunnen tegenwoordig wel heel veel met die analysers : https://www.autospeciaal.nl/autolakken/kleur-meten-.

Succes met het vinden van een goede kleurenmenger. :Smile:

Jammer maar kan de beste overkomen. Ik ben ook altijd extra voorzichtig als alles eraf is geweest. Maar als dit mijn overkwam stond de koffer dezelfde dag nog bij de spuiterij.

dan kun je wel janken !! maar je kunt natuurlijk de kosten drukken door het voorwerk zelf te doen,

vorig jaar was een vriend van me gevallen met zijn groene yamaha diversion, hele kuip kapot, ik heb hem helemaal geplamuurd en met glasvezelmatten opgeknapt.

betekent wel: plamuren, schuren en weer plamuren en schuren enz enz.

heb toen de kuip laten spuiten bij een autoschadebedrijf, geen kleurnummer nodig gehad, ander deeltje van de motor meegenomen en die heeft hij gescand, perfect !!!!

kuip was weer klaar voor dikke €100.

maar wel veel werk op gehad.

Dat is flink kl#@7#@* zeg!

Als je de koffer laat spuiten, loop dan andere kuip delen even langs, als ze toch de kleur moeten maken..:)

Ik loop altijd even een rondje om de motor voor ik weg ga, zeker als ik ergens buiten sta geparkeerd. (Banden, remmen, koffers, knoppen en schakelaars voor het geval er een lolbroek aan heeft gezeten) Maar goed daar heb je nu helemaal niets aan natuurlijk. Blush

• Author
Langs de eenekant kan en wil ik het ook positief bekijken, en zoals Jan al schreef " maar die krassen zitten beter op je koffer dan op je rug.." Wink: het is de eerste keer dat ik schade heb door eigen gebruik aan een motorfiets, van de ruim 25jaar dat ik met een motor rij, en dat mag je ook niet vergeten. Maar goed plezant is het zeker niet, maar erg prijzig wel. Ik ben met een spuiter bezig en het zal wel goed komen. Vermits dat ik nog wat reserve koffers heb maar niet met de juiste kleur, ben ik van plan deze ook maar ineens te laten spuiten, zo heb ik dan wat reserve Pleasantry, indien ik nog eens wat zou afvallen van de pan.
Knap waardeloos zeg! Wat een pech. Zou er niet tweedehands een deksel te koop zijn voor relatief weinig? Omdat de kleur niet direct aan een ander gekleurd deel grenst valt een eventueel verschil wellicht mee...

Da's mooi kl**ten, die vergeet je nooit meer te controleren voor je op stapt.

Moet je laten spuiten of is de tweede hands markt een optie?

Of geeft dat kleurverschil?

Ik wens je sterkte materieel maar zeker ook immaterieel.

• Author

Dit zou de kleurcode zijn,

Color R-101C-U

Code R101

Voor de leden die kuipdelen of er koffers met deze code mochten hebben liggen, wil ik die kopen.

Zelfs met een kleine beschadigingen.

Heel kleine beschadigingen werk ik bij met een lakstift van MOTIP n° 951558 die nauw aanleunt bij deze kleurcode. Maar om uw schade bij te werken met een spuitbus zal andere toebak zijn.
  • 6 months later...
  • Author

Ik heb de koffers laten spuiten met de code die op het chassis stond.

Ze waren donker bordeaux gespoten in plaats van candid rood, het spuitwerk is prachtig.

Maar ja, wat ben je er mee dat de kleur niet juist is.

Ik heb ze terug laten spuiten, allé nu hebben ze de kleur in gescand, ben nu ook eens benieuwd.

Edited by marc pan