Jump to content

Van mijn ST1300 non ABS doet het windscherm het niet, Het is iets electrisch. Er staat geen spanning op de up/down schakelaar. Volgens tekening moet er een main screen relais zitten aan de linker zijde maar helaas, Het scherm was ook altijd ye bedienen als het contact uit stond. Help, iemand een idee?

[automerge]1540448790[/automerge]

Wiring Schematic Non ABS - R7.pdf

Featured Replies

Het scherm was ook altijd ye bedienen als het contact uit stond.

Dit is in elk geval fout. Contact hoort ook het scherm te schakelen.

Dit heb ik gevonden bij Wikipedia.

In 2002 and 2003, models with ABS included an electrically adjustable windscreen. The electrically adjustable windscreen became standard equipment on all bikes in 2004.

Als je Pan van 2002 of 2003 is en geen ABS heeft was het standaard ook niet voorzien.

Dan zal het inderdaad nadien zijn ingebouwd.

Dat is natuurlijk geen antwoord op je vraag.

Waren bij deze eerstejaars modellen de bekabelingen al voorzien in de kabelboom ?

Indien niet en alles is nadien bijgelegd is de bedrading gemakkelijk te volgen en uitmeten zal dan ook wat gemakkelijker zijn.

Als het altijd heeft gewerkt en nu plots niet meer , zekering(en) ?

De draad ( purper ) van je windscreen switch volgen , draadbreuk ?

Je zal ook wel wat plastiek moeten verwijderen om verder te zoeken , en zeker te meten.

Mijn eenvoudige bijdrage om je eventueel wat verder op weg te helpen.

Edited by Mister Vogezen

• Author

Het probleem is dat er geen main screen relais in zit. Ik ben bang dat het achteraf is ingebouwd,op de switch up/ down komt de pink draf wel binnen maar er staat geen spanning op.

Lees n

Als je de zwarte kap van je kuip haalt, zitten er 2 relais bij elkaar. Groene. Bij een vriend van me was dit het probleem. Een tik tegen het relais aan een hij deed het weer. Succes met scherm

Het is al gemeld dat de BJ 2002 - 2003 geen elect.verstelbaar scherm had. Je zal de bedrading na moeten lopen .

Kijk welk een kleur draden vanaf de schakelaar loopt naar voeding en micro schakelaars omhoog en omlaag.

En meten of er 12.volt spanning op staat.

Edited by pheufk

• Author

Zie nieuwe leden, gr Roland

[automerge]1540491580[/automerge]

Accu los genomen , 12v op de pink draag gezet van de switch up/down, eind contacten scherm doorverbonden en keurig komt er 12v op de connector van de screen motor te staan. Ook als je de up/down switch bediend draait de +en - om. Ook screeen adjust motor getest met 12v en ook deze werkt. wordt verder gezocht, alvast bedankt voor jullie reacties.

Edited by panman1100

Ik bedoel de zwarte kap onder de ruit. Als je erboven staat zitten aan de linker kant 2 groene relais. Tik daar eens tegen aan als je je ruit bediend. Dat was het probleem van de pan van een vriend van me. Ook een non abs fiets waar achteraf een elektrische ruit op is gezet

[automerge]1540491827[/automerge]

Het kunstof deel rubber dient ook gedemonteerd te worden

[automerge]1540491899[/automerge]

Het kunstof deel onder het zwarte moet ook los. Het deel boven de koplamp unit

[automerge]1540492163[/automerge]

Ik heb er helaas geen foto's van. Wel van het wormwiel wat we toen meteen hebben aangepakt. Als je zoekt op ruitmechanisme kom je dat tegen

Edited by first-ed

• Author
Probleem gevonden, tenslotte de hele zijkuip verwijderd. Achter de kuip onder het kastje in de kuip zitten diverse stekkers en 1 van de stekkers is van de bediening van de ruit. deze was zwaar gecorrodeerd. schoongemaakt en alles werkt weer naar behoren.bedankt voor jullie reacties.

Stekkers !

Ik weet er alles van en velen onder ons ook.

Die komen geregeld terug bij diverse electrische pannes.

Nu het boeltje misschien nog open is Ropert even de andere stekkers daar in de buurt bekijken en behandelen met bijv zuurvrije vaseline om vocht buiten te houden.

Met een beetje zoekwerk en een kop koffie kan je veel aan :).

Ook het wormwiel misschien onder handen nemen ?

Alles uit elkaar halen en alle geleidingen , kabeltjes , stangetjes en motortje openen en alles goed reinigen en doorsmeren.

En , de ruit zeker niet verstellen tijdens het rijden.

• 1 month later...

Leuk onderwerp de voorruit,mijn pan 1300 van 2008 import USA,doet het niet,zekering ok,switch losgehaald geen breuk, groene stekker geen Stroom?

Motor direct op Accu en werkt prima.

Ik weet het even niet.