Jump to content

Hallo

Ik heb een st1100 uit 93 en heb laatst led lampen in mijn koplamp gezet.

Na een paar weken viel de verlichting van het dashboard uit, en de tankmeter en de temperatuur meter ook, de verlichting achter is er ook mee gestopt, de toeter doet het ook niet meer, ik wordt er helemaal gek van. Heb alles weer open gemaakt om te kijken of er een stekker los gegaan is, en de zekeringen nagekeken.

Niks gevonden wat het kan zijn, maar heeft er iemand een idee waar ik het kan zoeken? Voordat ik naar de dealer ga om veel geld uit te geven, probeer ik het zelf op te lossen, wat duidelijk niet lukt. Ik kom uit Blerick. Ik weet dat het niet slim was en ik zit er niet op te wachten op dom comentaar dat het niet slim was, want daar was ik dus al achter gekomen.

Featured Replies

Zou ook even de zekeringkast stekkers ( dat waar je zekering in steekt) is even goed bekijken en schoonmaken. Zekering kan heel zijn maar maakt misschien slecht contact.....

Dat klinkt indrdaad niet best, ik snap alleen niet goed waar het "domme" in zou schuilen.

Jje hebt een technisch mankement en kan er zelf geen oorzaak voor vinden.

Komt vast wel goed met wat advies van dit forum en wat TLC.

Heb je daarna meteen wat (meer) verstand, van techniek welteverstaan...

Begin bij de zekeringen of ze stuk zijn , en meet of er 12volt aanwezig is zowel onder kant als boven kant van de zekering.

De zekeringen zitten naast de accu aan de linkerkant van de motorfiets.Staat je licht switch (schakelaar)wel op on.

Rechterkant op je stuur schakel een paar keer in/uit.

Je schrijft dat de lampjes en klakson het niet doen dat wijst erop dat er een zekering stuk is.

Volgens schema zekering A van 10 amp.

Edited by pheufk

Als je bedoelt , dat het plaatsen van LED-lampen niet slim was, dan zijn er op het forum een heleboel dommeriken. Maar geen van die dommeriken maakt mee wat jij nu ervaart. En dàt ligt niet aan die LED-lampen. :Smile:

Edited by PanEuRoel

Ik heb iets soortgelijks gehad op mijn 1300. De kabel achter het contactslot was defect. Deze heb ik door de dealer laten vervangen en het probleem was opgelost.
  • 1 month later...
Heb je wel spanning op je licht schakelaar zo ja dan de aarde draden van dachboord en verlichting na zien eventueel eff losse aarde draad aan leggen