Jump to content

Beste forumleden,

Ben al een poosje aan het rond kijken voor een 1300, het liefst een met niet al te veel kilometers,

Nu wordt er mij een aangeboden met bijna 90.000 km, gezien de km stand niet helemaal wat ik zoek dus.

Maar wel een nette motor en nette prijs.

Heeft iemand tips waarop te letten en wat kan ik verwachten aan onderhoud? Distributie vervangen wanneer?

Las iets over meenemer achterwiel, is dat zonder te sleutelen te controleren?

Alvast bedankt voor het mee denken.

Featured Replies

Je kunt je beter oriënteren op de staat van de motor en het onderhoud ipv de kilometerstand. De KM-stand zegt niet zoveel over de motor. ER rijden op het forum fietsen rond met een paar ton op de teller maar met normaal onderhoud in een perfecte staat. Ik durf niet veel te zeggen over de 1300 maar nogmaals, km stand is niet heel belangrijk zou ik zeggen. Succes met de zoektocht.

Zoals Oppie al zegt.

90K is net ingereden voor een Pan.

De st1300 heeft een distributieketting en geen riem.

Geen omkijken naar dus.

Bij eventuele aankoop zou ik kleppen laten controleren en zo nodig bijstellen.

Ze verlopen zelden maar toch even naar laten kijken.

De dealer zal het niet nodig vinden omdat bijstellen arbeidsintensief is.

Kijk ook naar het bewegingsmechanisme van de ruitverstelling.

Dit moet zonder hakkelen op en neer gaan.

Neem verder iemand mee (van het forum) om mede een oordeel te vellen.

Niemand kan er in kijken maar 2 weten en zien meer dan 1.

suk6

Volgens mij bedoelt drivervince hiermee de modificaties die Honda naar aanleiding van de klachten over 'de wobble' bij de 2002 en 2003 modellen aan de lagering van de achterbrug heeft doorgevoerd. Overigens heb ik hier ergens gelezen dat er geen 2003 model bestaat, maar dat even terzijde. Waren niet alleen modificaties aan de lagering van de achterbrug, maar er zijn toen o.a. ook aangepaste motorsteunen gemonteerd.

Edited by RRR