Jump to content

Ik heb het gevoel als ik 140 km rij dat het stuur gaat slingeren,als ik de windscherm iets laat zakken van de hoogste stand wordt het minder.

Mijn vraag is,hoe kan ik toch op zon snelheid of hoger relex rijden,of moet ik een groteren windscherm kopen 240€.

Featured Replies

Hoi Richard,

Tsja, tis een 1300. Lang niet zo stabiel als de 1100. (maar 1300 heeft zoveel plussen, dus die instabiliteit op snelheid is dan maar zo...)

Ik rij met een V-strom scherm + NicoBakker keggen + 3.1 bar voor/achter.

Veel stabieler dus, rij nooit met scherm max omhoog.

groet

GrisPan

Vandaag eerste grote tocht gemaakt op de nieuwe Pan 1300. Snelweg richting Zaandijk met 140 geen enkel probleem, de duikweggetjes daarna uiteraard geen problemen. Laatste stuk terug via snelweg even gas opengetrokken en bij 160 / 170 begin ik ook een wat wobbelig gevoel te krijgen.

Ik heb trouwens mijn scherm redelijk laag staan, en dat gevoel van de topkoffer herken ik, die was er ook direct af na de proefrit (een merkbaar verschil, al bij relatief lage snelheden)

Bandenspanning V+A op 3,1 bar, is dat een aanrader ?

En ook ik had nog niet van keggen gehoord :clown:

"Keggen helpen, maar geven meer wind op je lichaam"

Heb uiteraard zonder en nu met keggen gereden, wind geen verschil op het lichaam.

Ik heb de steunen 6 cm hoger geplaatst daardoor is de onderkant van het (standaard) scherm meer naar voren gekomen. Kan nu rustig met hoge snelheid (170+) rijden zonder dat ik enig gewiebel voel. Banden spanning voor en achter 2,9 en met topkoffer.

Op de hoogste stand kijk ik door het scherm en voel wel wat wind op de ellebogen.

Ik heb het gevoel als ik 140 km rij dat het stuur gaat slingeren,als ik de windscherm iets laat zakken van de hoogste stand wordt het minder.

Mijn vraag is,hoe kan ik toch op zon snelheid of hoger relex rijden,of moet ik een groteren windscherm kopen 240€.

Je aan de snelheid houden;)