Al is het momenteel nog echt motorweer, begonnen mijn handen te je jeuken om aan mijn pas aangeschafte winterproject te beginnen. Dat heb ik dus maar gedaan.
Ten eerste zaten alle remzuigers vast; inmiddels schuiven die weer soepeltjes heen en weer. Valt me op dat er geen rubberafdichtingen op de klauwen zitten die vuil en water tegenhouden. Misschien niet nodig met rvs remzuigers.
Omdat het achterwiel er toch uit was, heb ik ook maar eens verder gekeken hoe alles door Honda bedacht is en wat de staat is na 26 jaar dienst. De achtervork is zwaar aangetast door roest. Sterker nog, de schetsplaat tussen de poten is doorgeroest. Dat is wel een serieus dingetje om bij je pan ook naar te kijken, want als de vork bezwijkt, gaat het niet helemaal goed. Mede door de eenzijdige schokdemper komt er ook nogal wat wringing op te staan. Ondanks het feit dat de vorige eigenaar mijn pan zwaar heeft verwaarloosd, is dit zeker geen sterk punt in het ontwerp van Honda.
Ik was verrast door de achtervork lagering: nog nooit gezien dat er geen doorlopende as was, maar twee aseindjes.
koekje ? wel twee handen aan het stuur We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.
Al is het momenteel nog echt motorweer, begonnen mijn handen te je jeuken om aan mijn pas aangeschafte winterproject te beginnen. Dat heb ik dus maar gedaan.
Ten eerste zaten alle remzuigers vast; inmiddels schuiven die weer soepeltjes heen en weer. Valt me op dat er geen rubberafdichtingen op de klauwen zitten die vuil en water tegenhouden. Misschien niet nodig met rvs remzuigers.
Omdat het achterwiel er toch uit was, heb ik ook maar eens verder gekeken hoe alles door Honda bedacht is en wat de staat is na 26 jaar dienst. De achtervork is zwaar aangetast door roest. Sterker nog, de schetsplaat tussen de poten is doorgeroest. Dat is wel een serieus dingetje om bij je

pan ook naar te kijken, want als de vork bezwijkt, gaat het niet helemaal goed. Mede door de eenzijdige schokdemper komt er ook nogal wat wringing op te staan. Ondanks het feit dat de vorige eigenaar mijn pan zwaar heeft verwaarloosd, is dit zeker geen sterk punt in het ontwerp van Honda.
Ik was verrast door de achtervork lagering: nog nooit gezien dat er geen doorlopende as was, maar twee aseindjes.