Jump to content

Hallo allemaal,

Sinds kort in het bezit van een (geïmporteerde) st1300a. De boordcomputer geeft miles en galons aan, is dit te veranderen naar km en liters? Heb al een mogelijkheid gezien door de fdc/O knop ingedrukt te houden, maar dat werkt helaas niet.. is het ook mogelijk om een andere wijzerplaat voor de snelheidsmeter te plaatsen (met alleen km/u)?

Groeten,

Maikel

Featured Replies

Hi Maikel

ik heb dit ook gehad met mijn Honda Deauville, ook een import. Uiteindelijk wen je er heel snel aan (alles x 1,5 voor het gemak)

Je wijzerplaat aanpassen zal waarschijnlijk niet gaan werken, je zult toch ook technisch iets aan moeten passen

• 5 months later...
  • Author
Stickers zijn niet meer vindbaar en de knop FDC/O ingedrukt houden doet niets.. ben bang dat ik er aan zal moeten wennen.. tenzij iemand nog een idee heet..? zou het kompleet vervangen van de teller unit voor een met km’s een optie zijn?
  • Author
Bedankt voor de tip! zien er wel gelikt uit! maar dan blijven nog de info van de boordcomputer in miles/gallons.. via marc pan heb ik begrepen dat het compleet vervangen van de teller unit door een met km's het probleem ook opgelost is, en hij heeft nog zo'n unit liggen. We zullen dat binnenkort eens proberen.

Edited by panman1100

Ik heb nog de volledige teller liggen van mijn afbraak Pan.

Is in km.

Alleen zijn er 1 bevestigingspunt

afgebroken.

Maar misschien kan deze voor ombouw dienen.

Op dat gebied ben ik niet zo'n techneut. Blush

20180215_141638.jpg.b5fe1eb7f53f265a6418c74a890ff870.jpg

Edited by Guyke

• Author
Bedankt voor je bericht Guyke, heb al een teller aangeboden gekregen en we gaan binnenkort kijken of het allemaal werkt!

Edited by panman1100

De fdc/0 werk wel. Je moet er alleen voor zorgen dat het display rechts boven niets aangeeft. Dit display heeft 3 standen. Ik heb hem altijd op verbruik staan.. De andere stand weet ik niet, maar er is een stand dat ie niets aangeeft. Als je dan de fdc/0 toets indrukt moet in naar km en l gaan. Ook ik heb mijn wijzerplaat vervangen. Was wel even een klusje, maar prima te doen. Het ijken heb ik via mijn navigatie gedaan.
  • 2 weeks later...

De fdc/0 werk wel. Je moet er alleen voor zorgen dat het display rechts boven niets aangeeft. Dit display heeft 3 standen. Ik heb hem altijd op verbruik staan.. De andere stand weet ik niet, maar er is een stand dat ie niets aangeeft. Als je dan de fdc/0 toets indrukt moet in naar km en l gaan. Ook ik heb mijn wijzerplaat vervangen. Was wel even een klusje, maar prima te doen. Het ijken heb ik via mijn navigatie gedaan.

Het terug ijken van de snelheidsmeter , hoe heb je dat dan juist gedaan Rob ?

Ben gewoon gaan rijden en heb gekeken wat mijn navi aangaf en mijn teller. Als die een afwijking had heb ik de Teller weer open gemaakt en de naald aangepast. Net zo lang tot ik tevreden was. De afwijking bij 100 km/u is nu minimaal. Is wel even een werk, maar het resultaat is er dan ook naar

Houd je na het vervangen van de tellerunit je oorspronkelijke km stand of neemt hij de stand van de nieuwe meter over

gr

Frank