Jump to content

Achterbrug loshalen (ST1300)

Hoi mede panners.

gisteren met de motor naar mijn werk gereden .... was helaas geen pretje.

stuiterde aardig over het wegdek. (geen wobble, overigens)

zelfs politie naast me gehad die gebaarde dat ik toch wel erg wiebelig over het wegdek ging.

okay, het is het aller eerste model 2002, maar zo gek zal het nooit geweest zijn toch? hier klopt gewoon iets niet.:shrug:

en omdat andere motoren het nou ook niet zijn (zie topic proefritje bmw / triumph) staat mijn trouwe ros nu in de schuur.

plan B: achterbrug uit elkaar trekken. (balhoofdlager begin v/d zomer nagespannen, lijkt prima te zijn)

ik moet zeggen, ik heb er weinig zin in.

ik heb de tool niet om de boel los te halen, en om er nu 1 in elkaar te flanzen daar staat mijn hoofd ook niet naar.

dus: heeft iemand de tool om de bouten van de swingarm los te krijgen ? (early 2002 model voor zover ik begrijp) die ik mag lenen?

mocht iemand willen helpen met dit geintje, dan houd ik mij van harte aanbevolen.

1 balende panner.. :helpsign:

drivervince / vincent

(Utrecht)

Featured Replies

Ik zou eens kijken naar de werking van schokdemper.

Mn 1100 reed op een gegeven moment als een galloperend paard over de snelweg toen de demper ‘op’ was...

• Author

:good:

[automerge]1538850243[/automerge]

En gedaan ! :D

dacht dat t een rotklus zou worden, maar eigenlijk ben ik voornamelijk bezig geweest met het maken van de tool om de swing-arm / achterbrug bout los te krijgen.

moet je voor de grap eens kijken wat zo een dingetje kost... goedkoopste was 180 euro..

ging nog best makkelijk los ook... oms zit t mee. : )

van de week de rest maar eens los trekken en kijken of ik kan vinden wat er mis is.

to be continued..

Edited by drivervince

• Author

Haha, ja onder andere.

Ik vondt r ook 1 in engeland op ebay.

Deze dop heb ik nu zelf gemaskt maar eigenlijk moet ik het andere model heben met open binnenkant. Zodat je de binnenste bout vast kan houden als je de locknut er oo draaid.

Any way. Boel ligt bijna uit elkaar...

Bijna...

Ish..

:D

V