Jump to content

Jawel, hij is gearriveerd :vroem:

Na de verkoop van mijn Honda Deauville staat er nu een blauwe ST1300 voor de deur. Vertrouwd maar toch anders ...

Uiteraard erg blij mee, merk nu al dat ik voorzichtig moet zijn met het rechterhandje

1300_2.jpg.2d4ca55c04def153007f016af219e1c0.jpg

Featured Replies

Zou ff een ander stoeltje monteren, maar dat is uitsluitend een kwestie van (mijn?) smaak...

(Het is nadrukkelijk niet de bedoeling hier wie dan ook mee tegen het hoofd te stoten!!)

Zou ff een ander stoeltje monteren, maar dat is uitsluitend een kwestie van (mijn?) smaak...

(Het is nadrukkelijk niet de bedoeling hier wie dan ook mee tegen het hoofd te stoten!!)

Zadel was ook niet helemaal mijn smaak, maar ja... het zat erop en om daar een verder fijne motor voor te laten staan ging me wat te ver.

Inmiddels wel op zoek, vind de Corbin zadels erg mooi maar wat zijn die duur :oh no:

Wellicht is een forumlid die het wel een mooie kleur vind en kan er iets van een ruil plaatsvinden?

Amai da' blinkt nogal zeg,

Is dat soms model 2015 of de +/- 2004.

:cool:

poetsen kunnen ze wel in een motorzaak, denk dat 'ie er volgende week wel anders uit ziet.

Het is een 2002 Pan …

Mario, laten zitten dat zadel. Allemaal dat afgezaagde zwart. Je gaat hem in elk geval makkelijk terugvinden op de TDT. Je moet er misschien even aan wennen, maar na een tijdje ga je zeggen. Yes, dát is de mijne!!! :Smile:

O ja, àls ik dan al iets zou veranderen, dan is het het kussentje van de topkoffer. Dat moest dan van mij in dezelfde kleur als het zadel!!!

O ja, àls ik dan al iets zou veranderen, dan is het het kussentje van de topkoffer. Dat moest dan van mij in dezelfde kleur als het zadel!!!

Ik heb de topkoffer er direct afgegooid, gaat er alleen op als er meuk mee moet of als er iemand achterop zit. Ben erg tevreden hoe snel de koffer erop zit.

Vind het trouwens ook iets fijner sturen zonder topkoffer?

In de eerste plaat gefeliciteerd me je aanwinst. Je gaat hier zeker veel plezier aan beleven.

Met de ST heb je wat meer vermogen onder je kont als je snel weg moet wezen.

Waarschijnlijk zul je merken dat je het heel wat langer volhoudt op de ST.

Doordat de NT 2 cilinders heeft trilt de fiets toch wat meer en ik vond dat tamelijk vermoeiend.

Verder vind ik het fijn dat de top wat hoger ligt bij de ST dan de NT.

Sinds ik de ST heb en Tommie de CTX1300 ben ik sneller en ik vind het leuk dat ik als meisje zijnde een snellere fiets heb dan haar vriendje.

Bij wind is de ST ook veel stabieler, zeker als je een topkoffer achterop hebt, ook bij windkracht 9.

Dus topkoffer zit er bij mij meestal wel op.

In tegenstelling tot de NT 700 (waar ik op gereden heb) heb ik met de ST totaal niet in de gaten dat er nog een beautycase achterop zit.

Ik vind het wel handig om de helm in te gooien en onderweg naar huis nog wat boodschapjes in te doen.

O ja, ik heb er wel een Corbin zadel op. Het standaardzadel vind ik vreselijk.

En als je toch een nadeel wil horen van de ST ten opzichte van de NT: Het brandstofverbruik is hoger. Op de NT haalde ik regelmatig 1:20, op de ST 1:15 of zo.

Edited by Ieniemienie

Ik vind het een hele mooie fiets.

En wat dat zadel betreft, het heeft wel wat.

Ik denk alleen dat het oppassen is met sleutelen want wit is toch besmettelijk.

En als je toch een nadeel wil horen van de ST ten opzichte van de NT: Het brandstofverbruik is hoger. Op de NT haalde ik regelmatig 1:20, op de ST 1:15 of zo.

dat was mij na 2 dagen rijden ook opgevallen, ik zat met mijn Deauville regelmatig op de 1:20, ik sta nu met de Pan op AVG 1:14,5 .... da's best een groot verschil.

Wat zou het gemiddelde verbruik moeten zijn ?

Mijn Pan (ST1300) geeft op de teller get getal avg 1:18,6 Dat vertekent, want bij de pomp is het aantal kilometers op de dagteller gedeeld door het aantal getankte liters regelmatig boven de 1:20. Toegegeven dat ik niet vreselijk aan de gashendel draai, maar me hou aan "de regels van het nieuwe rijden". Ook touren met mijn lief incl bagage levert ongeveer dezelfde cijfers op. Al zakt het verbruik (berekend aan de pomp volgens de aangegeven methode) dan tot 1:19,4.

Al met al getallen die me niet tegenvallen. Indien ik me (waar het kan) even uitleef zijn deze cijfers niet van toepassing...

[uSER=2547]@FNaRK[/uSER]: je kunt de AVG aanpassen aan je eigen rijstijl door de knop er van vijf seconden ingedrukt te houden, hij begint dan opnieuw het gemiddelde te berekenen. De historie van de vorige eigenaar is er dan uit. Als dat gemiddelde er al lang in staat duurt het lang voor het zich aanpast...

Kijk ook eens bij MJ Seats uit Groningen. Goedkoper dan Corbin of Bagster/Topsellerie en bevalt mij zeer goed (op een ST1100). Ik weet niet of ze ook ST1300 zadels hebben.

20180601_113400.JPG.5a12918ea45d5ddff2139e8cf7a265e1.JPG