Jump to content

Hallo allen,

Daar het niet een vreemd fenomeen is dat motorrijders naar elkaar het handje opsteken cq zwaaien valt mij toch op dat bestuurders op een Harley het niet doen of is dat alleen in Noord-Holland?

En hoe zit het eigenlijk met een motoragent? Wordt daar eigenlijk het handje naar opgestoken. (vroeg het me af).

Ben benieuwd.

Featured Replies

• Moderators

Dat niet alleen sommige Harley rijders niet terug zwaaien, ook andere rijders zie ik onderweg ,

die schijnbaar bang zijn om hun stuur los te laten .

Waarom zou je niet groeten naar een motoragent ? het zijn toch ook motorrijders.

De meeste groeten terug en diegene die niet groet heeft vaak een reden (bezig met zijn/haar werk).

Hier verdommen Harleyrijders het ook hoor, blijft toch een apart slag mensen.

Toen ik m'n motorscooter er nog naast had en ik reed de ene dag met de scoot werd er niet gegroet, reed ik de andere dag met de RT, werd er wel gegroet....:gek:

Ik probeer altijd te groeten, tenzij ik druk bezig ben met opletten of zo.

Motoragenten groet ik ook.

Mij valt juist op dat de jonge jochies op buikglijders vaak niet teruggroeten.

• Author

Als je inderdaad druk bezig bent kies ik ook voor me veiligheid...

En voor de rest blijf ik lekker groeten...

Op de motor groet ik bijna alle motoren met twee wielen. Ja dus ook die met blauwe flits lichtjes (wil ik ook, schiet lekker op) je kan ze maar beter te vriend houden.

Op mijn werk groet ik ook alle andere buschauffeurs.

In mijn koekblikje wil ik ook wel eens zwaaien, macht der gewoonte. Alleen dan mep ik iedere keer ergens tegenaan. of ik krijg een vreemde blik naast me... :shrug: :questionmarks:

:wavingyellow:

PS. uiteraard alleen zwaaien als het kan. Veiligheid eerst !

hier in Dreeeeeeenthe groeten we iedereen, als je iemand niet groet ben je al gauw eigenwijs

zelfs de motormuizen denken daar net zo over, dus uitgebreid zwaaien, dan ben je hier een sociaal mens

Hallo allen,

Daar het niet een vreemd fenomeen is dat motorrijders naar elkaar het handje opsteken cq zwaaien valt mij toch op dat bestuurders op een Harley het niet doen of is dat alleen in Noord-Holland?

En hoe zit het eigenlijk met een motoragent? Wordt daar eigenlijk het handje naar opgestoken. (vroeg het me af).

Ben benieuwd.

Ik word altijd ook gewoon gegroet door HD rijders (komt misschien omdat ik er ook veel ken)

Ik probeer altijd te groeten, tenzij ik druk bezig ben met opletten of zo.

Motoragenten groet ik ook.

Mij valt juist op dat de jonge jochies op buikglijders vaak niet teruggroeten.

Nog nooit gehad dat een racer niet terug groet.

Moet wel zeggen ik groet nooit scooters want ja dit zijn geen motorrijders ook al vind de wet van wel Dirol

probeer weleens vanaf mijn scooter te zwaaien macht der gewoonte.

Soms zwaait er iemand terug en soms ook met zn hele hand.

Ik groet iedere motorrijder, behalve HD rijders en driewielers. Als je te beroerd bent om je motorrijbewijs te halen ben ik te beroerd om te zwaaien. Scooters is nog even wennen voor mij, maar komt wel goed, misschien ligt ook hier mijn toekomst.

Wel groet ik de laatste tijd wat vroeg, zodat je ook kan zien of er terug gezwaaid wordt. En dat helpt. Voelde me soms een eenling in het ritueel, maar dat heeft dus met het "moment " te maken.

Ik ben ook zeiler en die bluffers hebben ook het zelfde ritueel, Laten we dat vooral in ere houden.

Dus jij kunt op afstand zien of iemand op een driewieler zijn motorrijbewijs wel of niet heeft gehaald

Scheelt nl maar een paar cm tussen de voorwielen.

Zo jammer dit

Ik zwaai naar elke motor /scooter rijder als de situatie dat toelaat. :wavingyellow:

Heb ook nog nooit gemerkt dat de snelle jongens of de HD rijders minder zouden groeten. :biker:

Zwaaien naar motorrijders? Tuurlijk, we zijn toch 1 grote familie?

Ik zwaai naar iedereen, zeker ook naar motoragenten. Deze zwaaien ook meestal fanatiek terug.

Er zijn inderdaad motorrijders op bepaalde merken die liever niet terug groeten, maar dat is waarschijnlijk omdat ze vroeger te weinig geknuffeld zijn.;)

• Administrators

Dat Harleychauffeurs niet zwaaien heeft een technische reden. Als ze het stuur loslaten trilt het eraf . . :snowman:

Ik zwaai ook gewoon naar alle gemotoriseerde handel die op twee wieltjes langs sjeest, bromfietsen uitgezonderd. Hun werkgever of kleurenschema van de fiets is daarbij niet relevant voor mij. Driewielers sla ik eigenlijk over, want ik kan tenslotte niet ook nog naar alle auto's gaan zwaaien . . En ligt er een middenberm dan sla ik het ook meestal maar over.

En je kunt het ook overdrijven, je ziet soms mensen zwaaien op momenten dat ik dan denk "hou jij je motor nou maar overeind, paasei!!".

Wil soms nog weleens zwaaien maar 9 vd 10 keer denk ik er niet eens aan.

Als iemand dan z'n hand opsteekt zwaai ik wel netjes terug.

Al ben ik het in de zomer na een keer of 5 ook wel weer beu.

Heb weleens het idee dat mensen motorrijden meer voor de aandacht als het om rijden doen.

Ik zwaai naar iedereen, ik groet iedereen met een nadrukkelijke knik als ik niet kan zwaaien, gedoe met koppeling of remmen en zo. Ik betrap mezelf er op dat ik er van baal als de groet niet wordt beantwoord. Dan denk ik : "Lul!!"

Ik rijd motor sinds mijn 18e. Toentertijd en ook waarschijnlijk lang daarvoor, was dat, zo voelde ik dat in elk geval, een soort van erecode. Je groet een andere motorrijder. Als mijn dochters achterop meerijden, groeten zij ook.

Zo heurt dat! :Smile:

Ik heb gesproken, geschreven. :wavingyellow:

Viel mij van de week met name op dat echt alleen de hd rijders niet terug groeten. 1 zat me echt aan te kijken te kijken alsof hij het in de sahara zag sneeuwen..

vandaag tegen meerdere Pan rijders gezwaaid, één zwarte ST1300 op de rotonde tussen Gouda en Gouderak, één blauwe ST1100 op de A28 bij Meppel en één rode ST1100 op de A28 bij Meppel.

niemand zwaaide terug !!!!

zou dat komen omdat ik incognito reed met mijn ST400DAF CF ??????

dus als je een oranje vrachtauto ziet met hele grote witte letters COOP,met een idioot die zwaait, ben ik dat !!!!!

Henk 2511, heel sociaal, zwaait altijd !!! hahahaha. tokkie2me !!!

[automerge]1538588942[/automerge]

panman 1100, Henk, ik had je een pb gestuurd, ze zijn binnen, topklasse en echt super

Edited by Henk2511

ja, klopt ik rij bij bakker voor de coop, hebben we elkaar misschien wel eens gezien in Gieten.

[automerge]1538598609[/automerge]

de wereld wordt weer klein !!!!

[automerge]1538598678[/automerge]

ik zal de volgende keer wel roepen

Viel mij van de week met name op dat echt alleen de hd rijders niet terug groeten. 1 zat me echt aan te kijken te kijken alsof hij het in de sahara zag sneeuwen..

Nee, dat zie je echt verkeerd!

Hij kijkt naar je met een onnozele, verbaasde blik en denkt: "Kut, en ik zit op zo'n pokkeding."

:Smile: