Jump to content

Op 23 Augustus toch maar besloten om een nieuwe batterij te kopen , mijn Yuasa was 10 jaar oud en startte nog steeds maar had het toch al wat moeilijker om het 1 week vol te houden zonder druppellader. Dus ik beginnen rondneuzen op het internet en iedere shop raadde mij voor mijn ST1300 een Lithium batterij aan. Die zijn veel lichter en zouden een veel krachtigere startstroom kunnen leveren en kunnen veel langer hun stroomsterkte houden dus niet zoveel meer opladen tijdens de winter maanden. Dus beslissing genomen en bij RAD een

SHIDO Lithium-Ion batterij LTZ14S

batterij gekocht met drie jaar waarborg normale prijs 159 euro ,maar omdat ik die op een Nederlandse webshop gevonden had aan 135 euro kreeg ik die daar ook aan dezelfde prijs. Awel spreek mij niet meer over een Lithium batterij , die batterij heeft het juist iets meer als 1 maand uitgehouden , na 1 week niet aan de lader te hangen was dat ding compleet plat en kon de Lithium lader het niet meer tot leven wekken. Ik terug naar RAD en kreeg zonder problemen een nieuwe batterij zou een productie fout kunnen zijn zeiden ze aan de balie , tot er een een andere medewerker die ik ken mij apart riep en zei blijf weg van die Lithium batterijen teveel problemen de ene na de andere komt hier terug binnen omdat ze zeer snel kapot gaan. Dus ik wijselijk mij terug een

YUASA Gesloten batterij onderhoudsvrij YTZ14S

gekocht , mijn vorige heeft het tenslotte 10 jaar uitgehouden en was nog niet helemaal kapot, heb 40 euro moeten bijbetalen maar nu weet ik dat ik weet een deftige batterij heb.

Featured Replies

• Author
TwointjePan, hier zijn ze goedkoper https://www.mlmparts.com/nl/yuasa-ytz14s.html

Tja i wist al dat ze goedkoper te vinden was , maar ik had de Shido batterij al bij Rad gekocht aan een kortingsprijs dus kon ik niet anders dan daar weer een nieuwe batterij te kopen. Anders had ik weer zo een Shido Lithium batterij moeten nemen dan koste het mij niets extra. Nu was het ofwel een nieuwe Lithium batterij of een ander kopen en op leggen of een cadeaubon nemen. Dus heb ik gekozen voor iets op te leggen .

[automerge]1537977351[/automerge]

Nu heb je 175 euro neergelegd , maar even rondkijken en je had deze gevonden voor € 67,95

scheelt toch zo`n 100 euro`s :sorry:

https://www.motorstroom.nl/motor-accu-ytz14-bs

Maar zoals Ad2002pan al melde , hij kan ze heel goedkoop leveren , ook Yuasa.

Ja dat is juist Panman 1100 maar dan had ik geen Yuasa.

• Author

Je hebt gelijk Panman.. Maar omdat ik de batterij onder waarborg kreeg en gewoon de opleg moest doen had ik toch geen keuze..

Maar morgens eens naar RAD bellen en toch mijn ongenoegen uiten..