Jump to content

Ik heb op het forum al een paar meer in DIV. Mededelingen geklaagd over de gasreactie van mijn st1300.

Veel gelezen en daaruit geconcludeerd dat een boosterplug misschien doch waarschijnlijk de oplossing zou kunnen zijn en ja hoor vandaag gemonteerd en een proefrit gemaakt. Wat een verschil de motor reageert nu zoals het hoort geen aan/uit reactie meer pakt meteen op en gaat er als de brandweer vandoor.

Helemaal blij en ja hij zal wel wat meer gaan verbruiken maar dat is logies hè bij gasgeven gaat er wat meer benzine in maar dat is het mij wel waard.

Rijden is weer een plezier.:)

Featured Replies

• Administrators

Yep, die dingen doen het goed. Ze liegen dat ze barsten tegen de ECU! :D

Maar als je veel kilometers maakt gaan de brandstofkosten op enig moment toch wel merkbaar meetikken - ik heb 'm daarom er weer afgehaald. Nog even overwogen om 'm schakelbaar te maken, zodat ik op funritten 'm aan, en op woon-werktrips 'm uit kon zetten. Toch maar niet gedaan; teveel gedoe.

• Administrators

Yep - misschien beter zelfs, maar in tegenstelling tot de boosterplug is aan die FPR's bijna niet meer aan te komen . .

En je kan (en moet) je natuurlijk ook afvragen bij dit soort dingen: als het nou zoveel beter is, waarom heeft Honda het dan niet af fabriek zo gemaakt? Ik schat dat er meer dan een beetje aan getest en gemeten is voordat de uiteindelijke versie in productie ging.

• Author

Als de motor te schraal staat afgesteld maakt het niet uit wat je doet ruimer benzine geven resulteert altijd in een hoger verbruik. Wat ik wel merk is dat er verschillen zijn in de motoren. De 1 heeft haast geen last en de ander heel veel.(zoals ik ). Synchroon stellen heb ik ook gedaan dacht dat dat het probleem was . Niet dus.

Wat ik wel merk nu de motor beter rijd je meer gaat Boenderen tenminste ik. Dat zal ook wel wat aan het verbruik doen. Ik rij nu weer met een grote glimlach.

[automerge]1538061852[/automerge]

verbruik met boosterplug 80 km/u 1:22 met 100 km/u 1:20 met 120 km/u 1:18 constante snelheid.

Door dorpjes heen is het niet te meten maar wel lekker rijden.

Ook het schakelen gaat veel soepeler geen harde klonken en klanken meer.

Als de shoke open staat schakelt hij ook super.

Edited by Gerardus