Jump to content

Featured Replies

Het is zoals hier in België ,

slechte en slordige herstellingen en er moet altijd eerst iets gebeuren alvorens men er Misschien iets zal aan doen.

Die man kan het nog navertellen , gelukkig maar.

Ook op de terug reis vanuit de Eifel is er naar mijn beleving over 60 km in België een zeer gladde naad in het wegdek. Zeker in regen, er werd 4 mm voorspeld hetgeen als een bak water in de afstand 10 km voor de grens België tot aan de grens Nederland in een keer naar de aarde werd geflikkerd. Was eigenlijk niet te doen maar gelukkig werd de algehele snelheid gereduceerd en zijn we gelukkig ongedeerd maar wel doorweekt en bijna onderkoeld naar huis kunnen rijden. Wat zijn textiele motorpakken slecht bestand tegen regen. Er was geen droge draad meer aan ons lijf. Zal geen merken noemen want ik denk dat alle pakken hierin te kort schieten

Lasnaden, verfstrepen, pijlen op de weg en rotondes vlak voor en na een benzinestation, allemaal potentiele gladde plekken. Pas ook op op dijkroutes, trekkers die zand, grind, grond of klei "morsen" maken de weg ook gevaarlijk (zelfs waar je die goe kent!!)

Een gewaarschuwd mens...

Hou de glimmende kant boven en wees zuinig op je passagier, jezelf en je fiets!!!

Gisteren gaan toeren in dat strontweer.

De rit met de club voortijdig gestopt vanwege het slechte weer en naar huis gereden.

Op mijn weg van ergens rond Namen naar de E 411 merk ik in een bocht een brede ruime massa modder op de weg.

Die smurrie was van die berm door de regen naar beneden geschoven.

F..k zeg , voorzichtig afremmen met mijn achterrem en het zicht was bitter slecht vanwege de gutsende regen .

Een spannend momentje.

Het is zoals Jan schrijft , veel gevaarlijke plekken op de weg en je kan als het mogelijk is bepaalde zaken ontwijken door er naast te rijden maar soms word je wel eens verrast.

Mensen , de slechtere periodes komen eraan.

Vroeger donker , later licht , regen , misschien sneeuw , vriestemperaturen en nog andere leuke dingen die we niet echt willen maar toch moeten ondergaan.

Wees voorzichtig en zorg dat je opvalt !

Hou de glimmende kant boven en wees zuinig op je passagier, jezelf en je fiets!!!

Heel juist Jan .

Ja zoals ik altijd al zeg goed kijken waar je rijd en indien mogelijk ontwijken of de motor maar laten doen en terug controle nemen als hij weer grip heeft ;)