Jump to content

Vandaag effe op werkbezoek bij Dennis ........... effe :mad: Ritje naar Alphen aan de Rijn word complete werkdagWacko

We zouden even de balhoofdlagers en de voorvork olie vervangen. In het verleden was mij al duidelijk geworden dat er zeer slecht onderhoud gepleegd was aan de motor. Ook nu komt dat weer naar voren. Al snel was Dennis aan het vechten met een zwaar beschadigde bout van de linker remklauw. Ook andere boutjes blijken zo vast als een huis te zitten. Eenmaal alles gedemonteerd komt Dennis met een speciaal voor hem gemaakte tool aanlopen :vroem:. Lagers zaten er snel in. Vieze, stinkende olie uit de voorvork vervangen. Uiteindelijk, na uren sleutelen kunnen we een proefrit maken. Er worden nog wat tips voor het volgende onderhoud besproken waarna ik met een opdracht naar huis gestuurd werd,

Bedankt Dennis voor de beschreven en onbeschreven zaken

Featured Replies

Jep. Maar die remklauw komt wel goed. Was in ieder geval mooi weer. En de motor is in goede staat. Dus dat is helemaal mooi. Op de tdt ff je slave losmaken en ff de olie opnieuw verversen.
  • Author

Afgelopen dagen mijn dagelijkse route woon-werk gereden met verse lagers en olie. Wat een verschil !! Dennis hij stuurt en veert echt 100% beter.

Daarnaast is er meer vertrouwen in de motor en dat doet iets tussen je oren.

- Vervangende onderdelen van @Andreas vandaag ontvangen. THANKS! Zaterdag gaan we die plaatsen en even voor de zekerheid het voorwiel balanceren. Verwacht volgende week een hoop kilometers te moeten maken dus...?...... wordt vervolgd

Mooi! Succes met het plaatsen! Andreas levert altijd goed spul trouwens. Dus erg betrouwbaar in nakomen van afspraken als leveren van goed materiaal.
  • Author

It keeps going.

Vandaag mijn linker remklauw van mijn motor gedemonteerd, (Ik bedoel gesloopt waarbij zelfs een haakse slijp machine gebruikt moest worden). WTF

Alle door de vorige eigenaar gedane opmerkingen betreffende het zogenaamde onderhoud in het verleden zijn hierbij gelijk tot het land der fabelen verzonden. Tijdens het klussen bij Dennis hadden we al in de gaten dat het onderhoud aan de rechter zijde recenter was dan dat van de linkerzijde. Dit was dan waarschijnlijk niet zonder redenen.

Dit werd vandaag nog eens duidelijk bevestigt. Remblokken links zijn van een ander merk en ouder dan de rechter. Bouten van staal vast gerot in het aluminium. Alle ellende van de remmen vandaag voor 90% kunnen verhelpen. Nieuwe remblokken besteld die zijn nog even onderweg maar dan is ook deze klus weer geklaard hoop ik :angel:

Zo bewijst het maar weer dat onderhoud zo belangrijk is. Ik houd ook al mijn onderhoud bij in een word document met data en kilometerstanden.

Goed bezig Guus! En idd raar dat er 2 verschillende merken blokken op zitten.

Onderhoud blijft een aandachtspuntje voor sommige motoreigenaars. Wederom een motor onder handen genomen, die “dealeronderhouden” was.

Denk dat wij, hierop dit forum, een andere visie hebben als het gaat om “dealeronderhouden”.

Vandaag bij Dennis geweest. Mijn balhoofdlagers moesten worden vervangen en ook de voorvorkolie. Begonnen omstreeks 10.15 uur en om 16.00 uur klaar, maar in die tijd ook cardan olie nog vervangen, achterwiel is eruit geweest en de aangever is schoongemaakt en weer netjes in het vet gezet. Ook bleek mijn koppelingsvloeistof aan vervanging toe te zijn en werd en passant ook even vervangen. Wel kwamen we er achter dat mijn achterbrug eigenlijk op korte termijn vervangen moet worden. Andreas had volgens Dennis misschien nog een goede achterbrug liggen, dus misschien zit ik binnenkort weer bij Dennis. Vandaag is mijn pan in ieder geval weer behoorlijk onder handen genomen. Dennis hulde en bedankt voor je hulp, raad en advies.
  • Author

@Brecno Goeie gast hé die Dennis. Is ie bij jouw nog verder gegaan dan bij mij!

Succes met het zoeken naar een nieuwe achterbrug maar word zeker opgelost.