Jump to content

Verschil in formaat remblokken, vraagje

Nou toch wel iets bijzonders meegemaakt. Ik bestel remblokken voor en achter voor mijn ST1100 ABS van 1997.

Netjes met framenummer erbij.

Blijken de geleverde blokken te klein. Volgens de leverancier kloppen die met het framenummer. Volgens leverancier zitten er wellicht remklauwen van 2002-2003 op. (heb de motor sinds 2005) Beetje vreemd verhaal lijkt me.

Mijn vraag: zou dit kunnen of zit er wellicht verschil tussen ABS en non-ABS remmen.

IMG_1117.JPG.f05d77c5c30649efdb5fc14a675dd0ba.JPG

Featured Replies

• Moderators

Job , jij geeft niet aan of het abs/tcs uitvoering is of een abs/cbs/tcs

Er zit wel namelijk wel degelijk verschil tussen non-abs remblokken en de abs uitvoering.

Het verschil zit ook in de grootte van de remschijf , non - abs is 316 mm groot en de abs versie is 296 mm.

Afhankelijk welk type je hebt ,zit er ook verschil tussen de abs/tcs uitvoering en de abs/tcs/cbs versie vanaf 1996.

Type 1 : ST1100 zonder ABS of met ABS/TCS 1990-2002

Non - abs remblokken zijn : 102 x 39 x 8,3 mm

Let op , heeft 1 nok op bovenzijde

0__706_l_ms1.rvf_2.jpg.0289c7cac191bcb572567a0347d0aa5a.jpg

Type 2 : Voorrem ST1100 CBS/ABS/TCS 1996-2002

Abs remblokken zijn : 115,6 x 41 x 8,3 mm

Heeft 2 nokken aan de bovenzijde

0__504_l_ms1.rvf_2.jpg.b7a8606988b3cd3558da735df7b59d47.jpg

Er is geen verschil tussen een 1996 uitvoering of van een later bouwjaar. > dus bullshit

Hoop dat het zo duidelijk is wat en waar de verschillen inzitten.

Vraag heb jij een 2 zuiger remblok of een 3 zuiger remblok. ?

Type 1 heeft een 2 zuiger en type 2 een 3 zuiger remklauw.

Edited by panman1100

• Author

Henk op het voorspatbord staat CBS/TCS/ABS. Het kenteken geeft ook aan bouwjaar 1997 en het framenummer levert ook 1997 op: JH2SC26B2VM100080.

Er zit een 3 zuiger remklauw op. Met twee nokken.

Als ik lieg is dat in commissie :-D

Edited by Job de Zeeuw

Alles klopt je onderdeel dat komt is ook van een 97 met abs en tcs en dbs.

Hebben je beslist remblokken van een niet abs gelevert.

Klopt. Is een 3 zuiger remklauw. Remblokken die geleverd zijn, zou ik op mijn non abs kunnen plaatsen.

Men heeft de verkeerde remblokken geleverd, maar men geeft nu aan dat hij “andere klauwen” op zijn fiets heeft.

Zucht.......

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Remklauwen van 2002 - 2003 op een 1100 ? Motor is uit productie sinds 2001, toch ?

Klopt als een zwerende vinger.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

En om het ingewikkeld te houden zijn de achterremblokken dikker dan de voorremblokken terwijl aftermarket soms het zelfde type opgeeft.

De dealer heeft een foutje gemaakt, nu is het zaak om hem of haar daarvan te over tuigen

• Author
Ze hadden inderdaad wel twee verschillende sets gestuurd, dus voor en achter. Alleen niet het juiste type. Vandaag gaan de goede op de post, de verkeerde kan ik terugsturen. Ze doen dus wel hun best om het op te lossen.