Jump to content
Ben nu de 60 voorbij en rijd eigenlijk niet zo gek veel meer. Overweeg nu om een motorscooter te gaan kopen voor iets meer comfort (denk ik). Heeft iemand die ervaring ook en hoe bevalt dat

Featured Replies

• Moderators

Ben de zestig ook voorbij maar ik wil nog niet dood gevonden worden op zo'n ding. Bij ons in de club had er ook een zo'n geval gekocht maar die is toch ook weer op een echte motor overgestapt hoor.

groeten, Lucky Luc, verstuurd vanaf mijn striekfeun

Ieder zn ding denk ik.

Ik heb er een gehad met 150cc maar dan mis je echt wat nu heb ik naast mn bmw ook een 400cc scooter en dat is een stuk beter.

Zorg iig voor een goede zit (knieen en buddy minstens op dezelfde hoogte)

Ik heb ook op verschillende motorscooters gereden maar een echte motor zit altijd beter en lekkerder is mijn mening.
Heb een Yamaha Majesty 250cc prima ding. Zit goed. Zou alleen wat meer vermogen mogen hebben. Bij 120kmh houdt het wel op. Ik rij er ook heel weinig mee op de snelweg Maar dat doe ik op de motor ook liefst zo weinig mogelijk.

Gewoon proberen.. Ik geloof niet zo in die dingen maar ieder zijn eigen hobby.

Motorrijden zal het voor mij niet snel vervangen, ben dan ook nog lang geen 60!

Beste TBO, wat is de rede dat je weinig meer rijd.

Ik ga 70 worden, heb het idee dat mijn ST1300 elke maand een kilo zwaarder wordt.

Enige overweging is als het echt niet anders kan om een Vespa motorscooter te kopen omdat ik denk dat het gewicht op een lager punt ligt en mijn nostalgisch gevoel er door wordt geprikkeld

Voorlopig ga ik nog lekker op de Pan, mede door tips en het wegdrukken van gêne, ingefluisterd door leden hier op het forum.

Met veel dank aan hen ga ik nog steeds erg lekker.

• Author
reden is dat ik mijn vrouw iedere morgen naar haar werk breng en dan doorrijd naar eigen werk. achter op motor geen optie (haar in de war je kent dat wel) ik dan denk ik aan een 500 of 650 of zo. moet wel wat power inzitten. heb ook wel een beetje gevoel dat het een oude lullen ding is maar als ik die spanjaarden of italianen zo zie rijden in hun stad ( bv Barcelona) dan staan daar toch hele leuke dingen tussen. en regelmatig 180 rijd ik toch niet meer

Ik snap de logica van het haar in de war ook niet?!?

Alleen een koekblik dan kan uitkomst brengen, en ondertussen lekker de Pan aanhouden voor de lol. Ouder worden betekent hopelijk niet dat je geen lol meer mag hebben toch?

• Moderators

Ik sta te popelen om weer te mogen rijden (ben 70) en leeftijd heeft niets met geen lol meer te maken.

Als je de pan te zwaar vindt worden , dan zijn er zat andere types motoren die lichter zijn en uitstekend bevallen.

Lees de berichten maar eens over de Honda NC 750 S van enkele forumleden (Tukkerpanman , Manus en van Math)

die zijn er zeer lovend over te spreken.

Alle merken zijn geschikt, maar het gewicht bovenin, als je de motor van de jiffy rechtop zet en dan bijvoorbeeld achteruit moet in parkeren zodat ie haaks voor de auto op de parkeerplaats staat, dat is een ramp. OOK bij lichtere motoren. Hij ontvalt me een keer, ben ik bang voor.

ik voel met je mee,

Een (echte motor) scooter is ook leuk om mee te rijden.

En dat heeft niets van doen met oud worden of geen echt motorgevoel ervaren etc

Een scooter heeft een zee van opberg ruimte, veel zit comfort, er is gemakkelijk op stappen ,efficiënt brandstof verbruik en vaak goedkoper in aanschaf dan je denkt.

er is ook een nadeel... veel plastic te verwijderen alvorens je ergens voor onderhoud bij kunt ( al is de motorscooter van bmw een schoolvoorbeeld hoe het ook anders kan).

maar de kosten in onderhoud zijn goedkoper dan van een pan.

En met dat vermogen zit het in de praktijk echt wel snor.

hoe hard wil je tenslotte gaan..

(ik haal op mijn scoot zondermeer 160 echt km)

In vergelijk met de pan zie ik juist alleen maar voordelen in een scooter

wendbaarder

laag zwaarte punt

lager brandstof

Banden gaan veel langer mee en kosten geen drol

betere bescherming tegen slecht weer

file vriendelijker

en zo kan ik nog wel doorgaan

maar eigen ervaringen zeggen het meeste... probeer het eens

CIMG1252.JPG.8e801d33b2ea3dac92e38fb0f7a33c33.JPG

Is dit niks voor je: een Yamaha Niken 900. Vermogen genoeg en ermee omvallen lijkt mij moeilijk...

images.jpeg.cbf8b3c123590b8cd5ebef3fc5c0df0f.jpeg

Edited by DuinPan

Deze dingen vind ik eigenlijk helemaal niks :mad:, maar als oplossing tegen de onzekerheid w.b. omvallen als je ouder wordt...................

Voorlopig ben ik daar nog te jong voor. :)

Is dit niks voor: een Yamaha Niken 900. Lijkt mij voldoende vermogen en ermee omvallen lijkt mij moeilijk...

[ATTACH=full]21460[/ATTACH]

Val je gewoon mee om hoor

Ieder z’n keus natuurlijk. Mocht het zo ver komen wordt het misschien ook wel een scooter. Ben 67 en zolang ik veilig voor mezelf en anderen door het verkeer kan komen geniet ik nog lekker van elke rit op mijn pannetje. Je bent zo jong als je je voelt. Maar ja ik luister ook nog graag naar Pink Floyd dus misschien toch een beetje gek

Edited by Job de Zeeuw

Guest
This topic is now closed to further replies.

Important Information

koekje ? wel twee handen aan het stuur We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.