Jump to content

Om maar te beginnen met de omschrijving...

Was begonnen een stukje te rijden met mijn 1300, ergens tussen de Rijp en Purmerend dacht ik even het gas open te draaien, dit ging redelijk echter schokte de motor/blok een (1) keer daarna draaide alles weer gewoon door.

Toch zat het me niet lekker dus ik dacht het nogmaals te doen, wederom een paar schokjes achter mekaar, de motor reed daarna weer vrij normaal.

Stukje vanuit Edam richting Hoorn ging goed geen probleem meer gehad, echter in Hoorn na lang wachten voor de spoor overgang, dacht ik weer weg te rijden, dit ging gepaard met heftig bokken en schokken van de motor. Eerst zou ik vanuit Hoorn richting Enkhuizen te gaan maar vond het beter om de snelweg op te zoeken richting Heerhugowaard, dit ging helemaal niet de snelweg gedeeltelijk op gereden met een bokkende en schokkende motor en uiteindelijk viel de motor uit en moest ik hem laten ophalen door een sleper. Bij de sleper aangekomen weer geprobeerd te starten zonder het door mij gehoopte resultaat, de motor start niet meer.

Geen F1 lampje die brand of andere meldingen, dus nu mij vraag, wat kan dit zijn?

Motor wordt morgen thuis gebracht gelukkig.

Ik hoor graag van jullie wat jullie denken dat het eventueel zou kunnen zijn.

Alvast bedankt.

Groet, Anton

Featured Replies

Ontstekingsproblemen?

Motor gaat wel rond, maar slaat niet aan?

Als het vermogen weg viel zou het ook nog brandstoftoevoer kunnen zijn..

Er is een hoop expertise op dit forum, wellicht komen er nog wat verdiepingsvragen jouw kant op..

Sterkte met de patient, duimen dat het meevalt...

• Author

Ja motor draait gewoon rond en slaat niet meer aan, het rare is dat het in een keer is, de dagen ervoor nergens last van ik vermoed zelf ook iets met de pomp of de toevoer maar net wat je zegt, er is hier zoveel expertise, hopelijk valt het inderdaad mee..

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Edited by Anton Meijerink

• Moderators

Je zegt dat er geen foutmeldingen zijn, maar heb je ook de juiste procedure gevolgd? Dus de draden in de diagnose stekker doorverbonden? Dus de bruine met de groen/roze draad. En daarna motor op kontakt zetten en de killswitch op on. Dan het aantal keren dat hij blinkt even opschrijven, als hij na een iets langere pauze nog meer blinkt is dat een tweede fout.

groeten, Lucky Luc, verstuurd vanaf mijn striekfeun

• Author

Goedemiddag met de foutmeldingen bedoel ik inderdaad op het dashboard en niet zoals jij het beschrijft.

Is er een manual hoe ik het gene moet doen zoals je schrijft, moet ik zelf iets maken qua stekker oid, en is er ook een lijst met codes en verklaringen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Moderators

Ik heb het originele werkplaatshandboek van Honda met alle codes erin. Een aantal ken ik uit mijn hoofd. Kan ze nu even niet nakijken voor je omdat ik even weg ben. Je hoeft niets te maken, het enige dat je nodig hebt is een stevig stukje koperdraad waarmee je de doorverbinding kunt maken.

groeten, Lucky Luc, verstuurd vanaf mijn striekfeun

Niet alle storingen leveren een foutcode.

Als FI niet oplicht verwacht ik geen foutcode.

De storing klinkt me als een slecht contact in de oren.

Killswitch of bedrading zou de oorzaak kunnen zijn.

Normaal zou op de bobines met ingeschakeld contact 12V aanwezig moeten zijn.

Martin.

• Author

Ja de kill switch en de kabels zitten vast of er een kabel breuk in zit moet ik meten, echter verklaard dat in mijn ogen niet waarom het van één keer naar het bokken ging en vervolgens naar helemaal niets meer.

Ik heb een lange tijd terug eens problemen gehad met mijn 2 koplampen.

Ze werkte wel en dan weer een lange tijd niet en dan weer wel.

Vreemd.

Na enig zoekwerk vond ik een 9 polige stekker in het linkse kuipdeel ( man - vrouw ) die op bepaalde pinnetjes een slecht contact gaf.

Ik heb gewoon die 2 stekkers en bijhorende pinnetjes vervangen en het probleem was opgelost.

https://st1100-1300.eu/threads/hier-brandt-de-lamp-niet-meer.5123/

Wat ik wil zeggen is dat het niet altijd logisch is en je iets ontdekt waarvan je denkt , is dat nu de oorzaak ?

Ja de kill switch en de kabels zitten vast of er een kabel breuk in zit moet ik meten, echter verklaard dat in mijn ogen niet waarom het van één keer naar het bokken ging en vervolgens naar helemaal niets meer.

Juist dat wijst op een draadbreuk die zich ontwikkelt. Het laatste draadje in de ader breekt. Vervolgens schuren de draden nog tegen elkaar. Als alle uiteinden zijn weggebrand is een defintieve storing het gevolg....

Beter een harde storing die reproduceerbaar is, dan eentje die af en toe optreedt....

Martin.

• Author

Goedemorgen, de motor komt zo met de sleper en dan maar even beginnen met het meest logische en dat zijn de dingen die ik afgelopen weken eraan gedaan heb, je weet maar nooit...

Daarna loop ik de door jullie aangebrachte opties na. Kom er op terug. Groet, Anton

Jaren terug eenzelfde fenomeen gehad. De brandstofpomp gaf geen kik na het inschakelen. Kreeg ook geen spanning.

Na het verwijderen van alle (standaard) relais en stuk voor stuk terugplaatsen, met omwisselen van dezelfde types, werkte alles weer. Nooit exact de juiste oorzaak kunnen vinden, en nooit nog probleem gehad, maar ik hou het op een slecht contact in een van de relaisvoeten.

• Author

Dank je voor de volgende optie, lijstje wordt aardig lang van punten en dingen die ik kan checken en uitsluiten, in ieder geval heb ik de omval schakelaar niet los gehad maar ik ga het toch voor de zekerheid meten. Groet, Anton

• Author

Nou opgelost de start onderbreker van mijn alarm systeem maakte een contact, het systeem eraf gehaald en hij loopt weer als een zonnetje.

Dank allemaal voor jullie input ik ga een rondje ijsselmeer rijden. Groet, Anton

• Author

Rijdt weer als vanouds, rondje ijsselmeer ging snel zonder problemen behalve dan late vakantiegangers met caravans.....

Nogmaals dank voor jullie input.

Groet, Anton