Jump to content

Hoi ,

nog even slapen en ik vertrek richting de Alpen.

Ik zit maar te piekeren welke motorkledij ik zal dragen onderweg ?

In het dal kan het 25 ° en boven op de pas maar 10 ° en misschien wel regen.

Ik heb een leder broek .

richa-adrenaline-jacket.thumb.jpg.d835aa5ee43a1396195b7925e9a166f0.jpg

Een Richa Adrenaline jacket met uitneembare thermische voering en ventilatieritsen op de bovenarmen , borstkas en rug.

Alsook een Richa Bib Trouser met uitneembare thermische voering , deze heeft geen ventilatieritsen.

richa-bib-trousers.thumb.jpg.18cc85fdcfee40f122957d6b9387c911.jpg

Onder al deze kledij draag ik steeds onderkleding voor in de zomer.

Bij 20 ° zweet ik me al te pletter als ik de 2 Richa kledij stukken draag ook al staan de ventilatieritsen open weliswaar zonder de thermische voeringen.

De lederbroek is ook warm maar toch beter te verdragen dan de textielbroek.

Ook heb ik van Rev'it de Tornado broek en jas.

revit_tornado_womens_jacket_silver_zoom.jpg.590bd34315268b18bac22df6ee400f79.jpg

naamlo.png.da55484059c5b1ba68c58996704166e7.png

Deze jas en broek hebben ook een verwijderbare dunne thermische voering en zonder de voering is het doorwaaikledij.

Ook steeds onder deze kledij onderkleding voor in de zomer.

Nu veronderstel ik wel dat in de Oostenrijkse , Italiaanse , Sloveense & Franse Alpen de temperaturen in de eerste 2 weken van september overdag nog wel aangenaam zijn .

Wat zullen de Alpen rijders onder ons hier dragen als jullie deze kledij hebben ?

Toch maar op zeker spelen en de Richa kledij dragen zonder thermo , te warm in de zon maar dan als het op de top flink kouder is zit je ineens goed met je kledij .

Of ,

Rev'it met thermo erin en als het op de top te koud is een windstopper aantrekken onder je jas .

Of gewoon mijn leder broek dragen en de jas dragen die op het moment van vertrek het beste bij het weertype past en de andere jas meenemen voor de warmere dagen of koudere dagen ?

Ik heb plaats genoeg om een extra jas mee te zeulen.

Graag jullie bevindingen , ervaringen , tips en wetenswaardigheden.

Edited by Nosegear

Featured Replies

Ik zou alles mee nemen en onderweg aanpassen aan de omstandigheden.

Dit heb ik geleerd van mijn vrouw, vandaar dat wij nooit samen met de motor op pad gaan.

Al die kleding kan ik niet bergen, zeker niet voor twee personen.

Maak er een mooie trip van en geniet, dan is temperatuur niet zo belangrijk.

Groet,

Ik zou voor de meest flexibele oplossing gaan. De Rev'it kleding, met voor als het echt koud wordt een extra fleece er onder. Regenkleding erbij en weg ben je. :Smile:

Edited by PanEuRoel

Ik had altijd lederen broek, stoffen Richa jas met uitneembare binnenvoering, dat als basis.

Aangevuld met thermische onderkleding en een regen-overal.

Stoffen broek vind ik niet fijn rijden, vandaar leder. Maar volledig leder is niet fijn als het gaat regenen want het durft nogal hard te gaan in de bergen en zie dan maar droog te blijven.

Mijn keuze zou dus Revit zijn met een regenoverall en neem waterdichte handschoenen mee alsook iets voor je schoenen droog te houden, want niks zo vervelend als regen en het regent er vaak.

Doorwaai van Rev'it, any day of the week...

Fijnere motorkleding ben ik nog niet tegengekomen.

In ieder geval niet in die prijs/kwaliteit verhouding.

Heb er twee sets kleding van en de Outdry laarzen.

Oh ja, ook de lederen doorwaai handschoenen.

(Oordeel is gebaseerd op eigen ervaring en smaak...)

• Author

Al goede tips waar ik iets mee kan doen !

Rev'it zal het worden en naargelang de temperatuur bij vertrek hier thuis zal ik er de thermo voering in plaatsen of niet.

Regenbroek en jas heb ik steeds bij alsook waterdichte handschoenen , ik neem 2 paar mee en ik heb ook van die waterdichte overhandschoenen die ik dan over mijn zomerhandschoenen kan trekken.

Laarzen , en 1 reserve paar gaat ook mee .

Overtrek laarzen heb ik niet maar mijn Daytona laarzen zijn wel super alhoewel ik van die overtreklaarzen eventueel wel overweeg.

In Juni pakweg een week rondgereden in de volle regen en geen centje pijn met de Daytona's...echt geen overlaarzen nodig..

Tegenwoordig een Dane Goretex Pro pak....en die bevalt uitstekend voor ritjes die varieren van -5 - 35+...en halleluhja geen geneuzel meer met een regenpak... ;)

• Author

Een week in volle , niet zo leuk mijn gedacht.

Die Daytona's zijn inderdaad retegoed ( srry voor m'n Frans ).

Niet aan gedacht om na de 3e dag in de regen huiswaarts te keren ?

Welnee....de vooruitzichten voor de resterende 11 dagen waren uiteindelijk prima....en hoe vreemd het ook klinkt...je went eraan... ;)

Inderdaad, begin dit jaar een nieuw setje Goretex vast gelamineerd aan de buitenjas/broek aangeschaft.

Geen regendans meer onderweg en toch voldoende ventilatie.

Ongeveer 1 m3 aan oude kleding, in de loop der jaren verzameld en geklikoneerd.

Ben net terug uit de Alpen de hele week in mijn doorwaai jas gereden, op de berg en in de ochtend even fris (13gr) maar het werd als snel warm. Kan altijd een fleece onder, ik heb nog nooit met een thermovoering gereden. Niet te vergeten doorwaaihandschoenen als het warm is

gr

Frank

• Author

De voorspellingen in Arabba bijv tot hiertoe geven niet echt koud weer , ja 's morgens frisjes maar dat is hier ook wel.

Wel regen , hopelijk niet te veel want op een top en niets zijn van de mist zou wel jammer zijn.

Vanaf het Como meer richting Ligurische Alpen is het weer wel opmerkelijk beter.

Warm en droog :vroem:

Edited by Mister Vogezen