Jump to content

Hallo allen,

ik rij op een st1100 ABS/CBS en ik ben er erg blij mee(woon-werk verkeer +/-2000km per maand), ik vind alleen de 1300 een moderner uiterlijk hebben, erg mooi. Ik zou graag eens willen ervaren hoe het is om op een 1300 te rijden en te kunnen vergelijken, weten jullie mogelijkheden om een 1300 een week te kunnen proberen?

Featured Replies

• Administrators
Ik denk dat er weinig plekken zijn waar je een ST1300 zou kunnen huren (al staat er eentje op Motoshare zag ik), en of je iemand bereid gaat vinden z'n schatje een week lang uit te lenen durf ik ook stevig te betwijfelen. Daarnaast is de ene fiets de andere niet. Mijn plan van aanpak zou zijn om er eentje te vinden die me wel wat lijkt en met de verkoper een uitgebreide proefrit overeen te komen. Maar een week . . ik denk niet dat daar iemand in mee zal gaan!
Van zodra ik terug ben van mijn reis +/-half september, wil ik het wel eens overwegen om een panneke uit te lenen. Ik heb nog wel een reserve staan.

Edited by marc pan

Een weekje een motor lenen bij een dealer lijkt me lastig .

Als je tijd van wachten hebt ben je eventueel wel goed af bij marc pan.

In ieder geval succes met het proefrijden , het is een geweldige fiets.

De 1100 natuurlijk ook hé.

Kan het inderdaad niet over mijn hart verkrijgen om mijn fiets "zomaar" uit te lenen. Het lijstje met namen aan wie ik hem toevertrouw is wel erg kort hoor.

Een proefrit maak je het beste bij een dealer. Normaal is dat tussen 30 en 45 minuten. Een prima tijdsframe om te voelen hoe een Pan 1300 stuurt. Ik was na 100 meter al verkocht!!!!

• Author
Van zodra ik terug ben van mijn reis +/-half september, wil ik het wel eens overwegen om een panneke uit te lenen. Ik heb nog wel een reserve staan.

Dat is fijn dank je, zou ik wel gebruik van willen maken :good:

Ik gebruik mijn motor voor woon-werk verkeer en ik vind dat het wel te beoordelen is tijdens een proefrit van +/- een uur. Voor dingen zoals verbruik enzo is een uur te kort.

Ik zou, als het verbruik voor jou zo belangrijk is, niet uitgaan van de gegevens van één motor.

Er worden op forums vaak lijstjes bijgehouden van het verbruik van motoren waarbij een grote groep forumleden gegevens aanlevert. Dan krijg je een heel aardig beeld.

Ik kan je alvast voorspellen dat de 1300 (net als de 1100) geen zuinigheidswonder is.

Als je echt op de kosten let (wat ik me bij dagelijks ww verkeer goed kan voorstellen) zou ik ook zeker eens uitrekenen of er niet een moderner alternatief is dat wellicht misschien duurder is in aanschaf, maar (veel) goedkoper in gebruik.

Desalniettemin is een 'proefrit' van meerdere dagen natuurlijk heel goed geschikt om te bepalen of een motor je echt ligt. Of je went aan bepaalde dingetjes en zo.

Let wel: de ene 1300 is de andere niet. Of welke motor dan ook. Vering en banden bijvoorbeeld maken zoveel verschil.

Een paar maanden geleden nog overwoog ik serieus om mijn 1100 weer weg te doen. Na vervanging van de banden en wiellagers denk ik daar nu weer anders over.

Veel succes en plezier !