Jump to content

Electra vraag/Relais/Extra zekeringenkast

Ik wil op de accessoireaansluiting (5A)van mijn ST1100 handvatverwarming aansluiten. Dat wil ik doen via een relais, die naar een extra zekeringenkast onder het zadel moet leiden.

De Accessoire Terminal heeft een Groene(-) en een Geel/Zwarte (+) draad. Met kleine ronde schuifcontactjes.(zou alleen stroom op moeten staan als het contact aan staat.)

Nu wil ik de Groene(-) op contact 85 en de Geel/Zwarte(+) op contact 86 van het Relais zetten.

Plusdraad direct van de accu naar contact 30 van Relais

Contact 87 van het Relais naar de extra zekeringenkast onder het zadel.

Tenslotte sluit ik op deze extra zekeringenkast de plus van mijn handvatverwarming aan. ( de min gaat naar aarde)

Ik hou dan in deze extra zekeringenkast 5 extra aansluitpunten over die ik voor andere verbruikers zou kunnen gebruiken.

Gaat dit werken? Zo ja Hoe dik moeten de draadjes zijn? Hoe zwaar de zekeringen? Wie heeft van die kleine ronde schuifcontactjes?

15341809919261838073191.thumb.jpg.90edea5273876b376f89509a2a996ec8.jpg

Featured Replies

Op 85 massa aansluiten. 86 de geschakelde draad aansluiten.

Op 30 de voeding vanaf de accu.

Op 87 de draad die naar je handvatverwarming gaat.

7e93710ec6458a2a041661b4ab7c93ae.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Moderators

Het is een stuk handiger om van je accu eerst naar de zekeringkast te gaan en dan naar het relais en van het relais naar de verwarming. Kans op uitfikken van je kabelboom is dan een stuk kleiner! Relais aansturen vanuit je accessoire stand is goed, maar dan wél over de aan/uit van je verwarming. Draad van accu naar zekering en dan naar relais 2,5mm kwadraad pakken en 20A afzekeren.

groeten, Lucky Luc, verstuurd vanaf mijn striekfeun

Kan gewoon.

Dus eerst van je accu naar je zekeringkast (ik heb daar 6mm2 voor gebruikt)

Dan van die zekeringkast met 2.5mm2 naar 30 van je relais (afzekeren met 20A) (dicht bij de accu afzekeren om de reden die luc aangaf, namelijk het kunnen smelten van de draad)

Massa op 85.

Stadslicht op 86.

Dan op 87 de draad van je handvatverwarming.

Als je hem via je contact geschakeld wilt hebben, zal je denk ik toch de + van je stadslicht moeten gebruiken.

• Author

volgens mij loopt de accessoireterminal via het contactslot

1534188065704589646664.thumb.jpg.56ba284821bde62c84c671a2526dd729.jpg

Niet alle 1100' 's hebben deze extra accessoire aansluiting achter de zekeringkast Alleen de latere modellen T, V, W, X, Y

Edited by Marquez93

Ok. Ik dacht dat je met accessoire je handvatverwarming bedoelde [emoji16].

Gewoon die draad ipv de plus van je stadslicht pakken dan.