Jump to content

MC Cruise control ervaringen?

Ik heb op mijn Pan de Kaoko "cruise control" gemonteerd.

Nu zat ik te zoeken naar een echte cruise control en kwam uit bij de fa. MCCruise in Australië. Zie link: https://www.mccruise.com/collections/honda-bikecruise/products/13?variant=248329692

Dit gaat over serieus geld, dus ik vroeg mij af of er iemand is die ervaring heeft met deze cruise control.

Of misschien weet iemand een alternatief. Let wel, ik zoek een electronisch geregelde cruise control die de snelheid constant houdt bij hellingen, tegenwind e.d.

Dus geen "gashandelvasthouders" zoals de Kaoko, Trottlemeister enz.

Featured Replies

Geen ervaring, en nu geen geld voor, maar ik haak wel even aan, veel interesse van mijn kant. Zoek ook iets dergelijks als ik eerlijk ben. Mis het wel namelijk [emoji846]

verstuurd vanaf m'n noodgedwongen verslaving door de huidige maatschappij [emoji848]

(Edit, typefout eruit gehaald)

• Author

Bedankt voor jullie reacties.

Ik zie nu meerdere opties:

1. De MCCruise cruise control speciaal voor Honda ST1300. Dit gaat idd een lieve som kosten: 675 Euro. Maar dan als het goed is geen uitzoekwerk en alleen montagetijd. Er zijn nog geen ervaringen binnen dit Forum.

2. Via Ebay Rostra 250-1223 Universal Electronic Cruise Control Kit bestellen voor $234 (= 204 Euro) en omdat het universeel is veel uitzoek en montage tijd. De ervaringen zijn positief.

3. Is de Waeco Magic Speed. De MS50 is niet meer leverbaar, maar MS400 wel. Voor beide geldt dat de bedieningsunit bedoeld is voor personenauto's en niet voor motoren. Dus niet waterdicht. Kortom is niet echt een optie.

Ik ga me beraden wat te doen en blijf ondertussen de reacties volgen.

Groet,

Guus Obelink

• 3 weeks later...

Hallo Mensen, ik las dit draadje.......... Ik ben verder gaan zoeken. Zijn er mensen met ervaringen met Break away cruise control, zie filmpje

• 2 months later...
ja, deze heb ik gekocht: fantastisch. Geen knullige oplossing, maar echt professioneel. Wel prijzig, maar dan heb je ook wat. Duidelijke beschrijving er bij, makkelijk te monteren en werkt perfect.

IMG_2730.thumb.jpeg.c1e05a28445dcf261361465b6c2fdcab.jpeg

IMG_2731.thumb.jpeg.ee8d69b2438a5f96b4d3b1772c9c1e47.jpeg

IMG_2732.thumb.jpeg.ad09eb2297d990e6b47d7528d6cc4b3c.jpeg

IMG_2733.thumb.jpeg.88c59b3b16e49227469e79c66aae903b.jpeg

Hi,

precies 15mm., ik heb er totaal geen hinder van, mijn hand valt nog precies binnen het handvat.

Ik wil langere reizen gaan maken (Moermansk, Schotland, Gibraltar), dat was m'n reden om een cruise controle te willen hebben, maar ook naar België of Duitsland is het heerlijk. Anders regelmatig snelheid verhogen, koppeling in knijpen en rechterhand laten hangen tot het dove gevoel weer weg is.

Maakt me niet uit wat het is, het werkt perfect en staat mooi. Kostte ongeveer €260. Zoek op brake Seat motorcycle cruise control throttke Kock, van Lyn Abrams uit US
  • 1 month later...
Zoals ik ergens anders al eens schreef ben ik ook bezig met een (échte) cruise control. Heb alle onderdelen al in huis Conrad: ( betreft 851329 8B 1 ST Magic Speed Cruise control MS 50 € 155,00). Alleen de bediening is niet geschikt voor buiten (lees nattigheid). Daarvoor contact opgenomen met die Australische firma en dat leek veelbelovend (voor de aanschaf van alleen de bediening) maar toen wilden ze me alleen maar een complete (dure) set verkopen dus heb ik afgehaakt. Ben nog wat zoekende voor een mooie bedieningsunit aan het stuur. Misschien moet ik zelf iets maken met behulp van wat onderdelen van Ali-express of zo (tips zijn welkom).
  • 1 year later...
  • 5 weeks later...

Iemand ervaring met de Kaoko op een 1300? Had er een paar maanden geleden 1 besteld maar was nog niet in de gelegenheid om hem te monteren.

van de week eens een poging gedaan maar loop tegen een probleempje aan, de nieuwe ziet er anders uit dan de oude. Nieuwe heeft een scheve uiteinde en de oude een rechte met een soort van randje. Zit nog een contra stukje in het stuur. Weet niet of die er uit moet of kan maar durf niet te veel te gaan vroeten en misschien dingen kapot maak. Wie heeft er een idee of oplossing?D841E9A6-D860-4BC0-B050-29142B982650.thumb.jpeg.5f9355c1076c36ac039a0ab46eb4bd96.jpeg451881BA-1DAB-43A8-8F59-91EF5D8D635E.thumb.jpeg.ae6bacb9690ae9415556587f24fc5979.jpegA73D5AFD-7404-4140-918A-76DFFCDE4CD7.jpeg.5645b95962d6864fbd1f50c399d848a4.jpeg

je eerste foto is helaas niet scherp genoeg om te zien of het allemaal al beschadigd is.

Mijn idee zou zijn, spuit het vol met kruipolie, laat het een nacht goed inwerken, draai morgen het oude stuurgewicht er weer op ( net aan vast) en gebruik deze al draaiend om het binnen deel los te krijgen.

Om grip te krijgen zou je een strook anti slip kunnen gebruiken.

Wees voorzichtig dit deel kan behoorlijk vast zitten.

Het contragedeelte in het stuur moet blijven zitten. Hoe ga je de Kaoko anders vastzetten? Of is er bij de Kaoko een passend contradeel voor in het stuur meegeleverd? Zo niet, dan gaat dit toch niet werken? Kaoko is afgeschuind en contragedeelte niet. Als je het contragedeelte wilt verwijderen: dit wordt met twee clipjes in de stuurhuis geborgd.