Jump to content

Goedemorgen,

Ik heb alles gelezen over het klokje, maar kan niet iets vinden over het demonteren hiervan. Ik wil ook de groene kleur eruit zien te halen. Volgens mij zit iets van de abs in de weg. Heeft iemand een slimme manier om dit te doen toevallig?

Fijn weekend!

Barry

Featured Replies

Je moet zo ongeveer al het plastic van de topkuip demonteren om daar fatsoenlijk bij te komen. En dan nog vraag ik me af of je er een andere kleur licht in kunt zetten (?)

Er kan wel een andere kleur in maar dan moet je het originele glaasje even vervangen door een doorzichtig stukje plastic. Ik heb dat gedaan en er een blauwe led achter gezet en het klokje is perfect af te lezen.

Ik vind overigens het originele groen van het dashboard en de klok mooier maar aangezien de display van mijn Mobiletron TPMS blauw licht geeft en ik die niet 1-2-3 kon veranderen heb ik mijn dashboard, de voltmeter en de klok nu veranderd naar blauw licht. En als je het dus goed doet is de klok gewoon prima afleesbaar.

Dat is 2. Aanpassen en dan kan je natuurlijk een andere led erin doen.

Maar doe je dit niet, dan kun je geen andere kleur veranderen.

@Hansepansje heeft voor mij de klok aangepast, waardoor ik wel een andere kleur kan gebruiken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat is 2. Aanpassen en dan kan je natuurlijk een andere led erin doen.

Maar doe je dit niet, dan kun je geen andere kleur veranderen.

@Hansepansje heeft voor mij de klok aangepast, waardoor ik wel een andere kleur kan gebruiken.

Neen IDD bij lmij zitten er ook nog blauwe in en het is bij donker NIET (geheel niets) leesbaar... NIET DOEN dus gewoon witte er in houden...

• Author

In het klokje zit een plastic (soort van) kapje, dat heeft de iets groenige kleur. En dat wil ik vervangen, daarom moet het klokje er ook uit gehaald worden. Een kleurtje als lampje gaat niet werken, althans zeker niet voor mij, ik hou van leesbare dusplays. De overige verlichting heb ik nu crysral blue led, dan staat het groene lampje een beetje vreemd voor mijn gevoel.

Het draadje plaatste Dennis ook al eerder, zie hierboven.

• Author
@Gibbel het bleek veel makkelijker dan gedacht, alleen de omlijsting van de cockpit hoeft verwijderd, met de zijkappen waar je bakjes in zitten. Nieuw stukje plastuc erin en ik ben de groene kleur kwijt. Dit werkt voor jou ook :Biggrin