Jump to content
Zojuist de lekke voorvorkkeering eruit gehaald. Wat me opviel is dat het veertje aan de bovenzijde zit en dus niet aan de olie kant. Normaal zit het veertje toch aan de kant waar de olie tegen gehouden moet worden? Dacht eerst aan verkeerd gemonteerd, dus daarom lekkage maar de bij de andere poot, die niet lekt zit het op dezelfde manier gemonteerd.

Featured Replies

Keerringen en stofkappen hebben hun veer op verschillende plekjes zitten maar een echte richtlijn is er niet.

Dit is uiteindelijk afh van welk type en merk.

Zo zijn er genoeg fabrikanten die keerringen maken maar slechts enkele die ook top kwaliteit maken.

goed onderhoud (schoonhouden van de voorvorkpoten) maakt het onderscheid

Blijft leerzaam hier. Zelf nog nooit gedaan. Bij mij moeten ze er ook uit en vervangen worden. Ben echt benieuwd naar het resultaat dan.

Heb 15 augustus een afspraak bij Paul van Hyperpro. Gaat kijken naar de vering en ook de achterveer instellen voor de vakantie naar de Pyreneeen.

Er staan diverse filmpjes op YouTube over de vering.

Edited by Rimconator

Wat je ook doet qua voorvorkkeerringen: maak zeker dat het oppervlak van de poot in orde is. Als dat niet in orde is gaat een nieuwe keerring meteen weer kapot.
  • Moderators

Inderdaad, even opruwen met een scotschpad (bruin) rondom, in deze kleine groefjes blijft een minuscuul klein beetje olie achter dat zorgt voor de smering van de keerring waardoor hij véél langer meegaat.

groeten, Lucky Luc, verstuurd vanaf mijn striekfeun

Ik zie in de video wel wat herkenbare zaken waardoor ik zeker weet dat mijn voorvering ernstig onderhoud nodig heeft. Ondertussen keringen, olie en stofkappen besteld. Bedankt voor alle informatie.
Guest
This topic is now closed to further replies.

Important Information

koekje ? wel twee handen aan het stuur We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.