Jump to content

Als ik mijn motor s'avonds weg heb gezet en hem de volgende dag wil starten, is helaas de accu leeg. Tenminste dit is al twee keer voorgekomen. Het is een US uitvoering, dus geen contact is lichten uit e.d. Wel heb ik een bypass met schakelaar aan gelegd om de koelerfan extra in te schakelen. Ook deze is uitgezet en maakt dus geen massacontact. Tijdens het rijden laad de accu wel bij, tenminste gewoon starten is dan geen probleem. Accu is nieuw volgens de vorige eigenaar.

Kan het zijn, dat er elders lekstroom weg loopt, heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag.

Featured Replies

• Administrators

Mijn eerste gok zou toch echt de accu zijn. Er zit zo uit m'n hoofd een 11 Ah accu in, dus dan zou je een lekstroom van een Ampère moeten hebben om 'm overnachts leeg te trekken. Lijkt me best veel . .

Gooi de massaklem er eens af als je 'm parkeert voor de nacht en zie dan of 's ochtends de vlag er anders voorstaat? Is-ie dan ook leeg dan is toch echt de accu rot . .

• Author

Ik heb de accu eens goed nagekeken en deze ziet er niet nieuw uit. Ik denk dat de vorige eigenaar "een andere accu bedoelde ipv een nieuwe". Heb hem doorgemeten en hij gaf 12 volt aan. Moet ik er wel bij zeggen dat hij al 1,5 uur aan de lader stond. Met lopende motor op 3000 rpm mete ik een spanning van dik 14 volt, dus de dynamo is ook niet defect. Verder heb ik de massaklem van de accu afgedraaid en met een multimeter gemeten hoeveel miliamphere tussen massa motor en massa accu weg liep. Dit was slechts 0,002 mili amp. Geen lekstroom dus. Conclusie: kapotte accu.

Dank voor jullie bijdrage en tips

Edited by hevers

Dit was slechts 0,002 mili amp.

Weet je dit zeker ?

Dit is dus tweeduizendste mA, ik vraag me af of je dat wel kan meten.

Zou het kunnen dat je 2 mA bedoelt ?