Jump to content

Met welke kleding rijden jullie als het warm is?

Nu de temperaturen Mediterraan zijn en blijven in ons kikkerlandje, vroeg ik me af welke kleding jullie gebruiken als het 25-30 graden is. Pas je het aan? Heb je zomerkleding? Welke dan? Rijd je juist niet met de warmte?

Ben benieuwd of jullie tips, tops en suggesties hebben.

• Replies 61
  • Views 6.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Doorwaai jas van Rev'is (de GTR) en de bijbehorende doorwaaibroek.

Daarbij doorwaai handschoenen (ook van Rev'it) Geweldig spul!

Nee, geen belang en geen voordeel. Ben wel zeer tevreden, heerlijk frisse rijwind, mede door het lage zomerruitje (zie album)

Kan dit spul zeer aanbevelen, mijn passagiere heeft nagenoeg zelfde setje en is ook erg tevreden.

Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding en service via dealer is geweldig!

Ik rij met een jas en een broek van Macna waar heel veel open kan. Dus diverse mogelijkheden om de lucht er doorheen te laten gaan. Verder zit er ook een echte doorwaai jas in, dus als het echt warm is gebruik ik deze.

Verder heb ik een coolvest van Macan, zoals Waffie hierboven beschrijft. Koelt erg lekker. Verder ook thermo-ondergoed van de Lidl, koelt in de zomer, verwarmt in de winter.

Bij gebrek aan beter gewoon mijn reguliere motorbroek, waar ik gelukkig nog wel de regenvoering uit kan verwijderen (en er dus nu ook niet in heb).

Als jas meestal de Macna Freeride (hoodie). Materiaal daarvan is niet volledig winddicht, dus waait het nog enigszins door.

Zoals Rimco al aangeeft, thermo-ondergoed is prettig, maar vind ik voor na mijn werk teveel gedoe, als ik ga toeren heb ik dat er inderdaad meestal wel onder aan.

Coolvest staat hoog op mijn verlanglijstje, of anders een doorwaai-outfit, maar ik gok dat het een vest wordt.

Macna doorwaaijas en als het “echt” warm is een Macna coolvest.

Revit doorwaaibroek.

Wel alles met hoogst mogelijke level protectie [emoji848]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rev'it doorwaaijas, Rev'it gevoerde spijkerbroek en Rev'it 'motorschoenen'.

Allemaal in de afgelopen twee maanden aangeschaft en ook voor het eerst dit soort spul. Ik vind het super.

Macna broek en jas zonder regen en thermovoering en Macna coolvest.

Dat coolvest gebruik ik op toertochten al bij 20 graden.

als het echt warm is en ik ga een klein stukje, waarbij ik vaak langzamer rijd dan een stevige doorrijder op de fiets, als een italiaanse politieagent hartje zomer
Moet ik in de avond of s'nachts op pad mijn Rev'it jack waarvan ik dmv ritsen delen kan open zetten. Leren EVO broek waar stoffen delen in zitten voor koeling. Overdag rij ik met een doorwaai jack. Om twee redenen A- mag niet zonder bescherming rijden van de vrouw en B - ik heb al diverse keren bij motorrijders gestaan met de beroemde teenslippers/spijkerbroeken en t-shirts. Doen het goed als je het bitumen raak.

Ook hier Macna doorwaai jas en broek. De jas heeft een passende regenjas die je er overheen trekt als het toch dreigt te gaan onweren.

Koelvest zou ik zeker kopen als ik in de zomer serieus ging toeren.

doorwaaipak (jas en broek) van volgens mij Grand Canyon en doorwaaihandschoenen van rev'it

nu nog een paar doorwaailaarzen :D

nog nergens kunnen vinden.....

Voor mij natuurlijk ook de doorwaaijas met een koelvest eronder op de zeer warme dagen.

Helaas heb ik (nog) geen doorwaaibroek.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Revit doorwaai broek en doorwaai jas. Technisch (ondergoed) lange broek en shirt. Doorwaai handschoenen. Daytona gtx laarzen. Het liefst een baseball petje maar ivm veiligheid toch maar een systeemhelm...

@PanLimbo en alle anderen...

Onlangs is wetenschappelijk vastgesteld dat een baseballpet een stuk veiliger is dan een (systeem-) helm. Ze hebben voor de test beiden van de Euromast gegooid, de baseballpet bleef heel, bij de tweede en derde herhaling van de test was het resultaat gelijk, de test was derhalve als valide te kwalificeren.

Het is maar dat je het weet...

@Rimconator heb je dan ook wat Brain Bleach? :Shok:Rofl

De doorwaaijas is net aangeschaft; een fraaie Ricoh bij Maximaat; de jas was zo gevonden, 1 blik en hij pakt de juiste maat en dan is het tijd voor het doornemen van het leven en de Tour, met koffie op de Chesterfield:good: