Jump to content

Eten tijdens je reis , we moeten het allemaal doen en drinken ook .

Je dagelijkse drang naar eten , lunch & avondeten maak je zo duur als jezelf wilt.

Voor mijn 12 daagse trip in september zal het niet anders zijn.

Is het gebruikelijk om een lunchpakket te maken aan de ontbijttafel in het hotel ?

Betaal je daar extra voor of denken we , bah het zit mee in de prijs van het ontbijt ?

6 , 8 Boterhammen met wat beleg tussen en wat fruit en een droge koek is voldoende denk ik om de avond wel te halen.

Of onderweg ergens stoppen , een stokbrood kopen en een pot choco en smeren maar ?

Warm avondeten + drank reken ik op ongeveer 20 euro per avond en is volgens mij wel haalbaar want ik hoef geen kaviaar :-) en ook niet elke avond pizza.

Water neem ik zoveel mogelijk van thuis mee , kleine flesjes en wat zero frisdranken evenals wat fruit en koekjes.

Hoe doen jullie dit als je een rondreis maakt ?

Featured Replies

Het is vakantie, neem lekker de tijd voor alles... Ontbijt is ontbijt. Asosiaal om een lunchpakket van die omvang te maken. Veel hotels geven aan dat het niet is toegestaan om etenswaren mee te nemen.
  • Moderators

Vaak kan je gewoon een lunchpakket bestellen dan staat het klaar voor je.

Je kan ook overleggen dat je niet alles lust en evt zelf s morgens het klaarmaakt dan al niet tegen vergoeding.

@Mister Vogezen : ik doe het tijdens mijn reizen volgens het 11e gebod: Gij zult genieten....

Meestal tussen 8 en 9 ontbijten. Gewoon rustig aan, lekker eitje, jus d'organge, witte boterham met nutella, yoghurt met cruesli en koffie.

De ritten zijn meestal tussen de 250 en 300 km. Eerste stop doen we dus na 100 km. Koffie (met iets erbij). Daarna weer verder. Lekker lunchen (op tijd!) waar de locals lunchen. Let op de witte busjes en de mannen met de witte overalls/werkbroeken.

Daarna weer lekker rijden en stoppen met wat fris of water. Daarna lekker richting hotel om even uit te rusten, te zwemmen en daarna lekker te dineren met een biertje of wijntje.

Lekker genieten van de plaatselijke gerechten en de vriendelijkheid van de mensen.

Als ik alleen een trip maak ontbijt ik altijd zeer goed. En voor de rest van de dag ergens een bakje koffie, flesjes water en 2 snickers met een bierworstje.

Doe ik al jaren.

Met meerdere mensen gewoon een lunch onderweg pakken.

Gewoon langs de weg een lekkere maaltijd pakken. Ga niet met gesmeerde broodjes rijden op een motortrip van een paar dagen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zelf stop ik met mijn maat bij een supermarkt slaan dan lekkere broodjes in met lekker beleg en drinken ,en stoppen dan op een leuk plekje .

Maar dat is voor ons genieten ,maar gelukkig zijn we niet allemaal het zelfde.

Want als we allemaal het zelfde zouden zijn zaten we b.v allemaal met een hengeltjes langs het water.

Te wachten op iemand die je niet kent.

Yahoo:

(Goed) ontbijt in hotel/pension, ergens onderweg een belegd broodje/stokje scoren en in de koeltas om dit vervolgens ergens onderweg op te peuzelen....en s'avonds natuurlijk ergens lekker eten... :)

Heb je wel eens naar een broodje worst of kaas gekeken als dat, met dit weer, een paar uur in je koffer zit? :Bad

Ik ga wel ergens lunchen. motorrijden=genieten

Dit gezegd hebbende, ik ben wel eens in een (duits) hotel geweest waar ze er op stonden dat we een lunchpakket maakten en meenamen. nou was aan het hotel de halve middenstand van het dorp verbonden dus misschien had dat er wat mee te maken. Waarmee ik wil zeggen: vraag het in het hotel.

kraanwater is in Duitsland goed drinkbaar.

• Moderators

Dat is noodrantsoen geen eten........

Als je goed ontbijt dan heb je aan een lunchpakket of een uitsmijter ergens genoeg .

Ik zit regelmatig in een hotel en goed ontbijten is belangrijk.

Is beslist geen noodrantsoen Elmo, gaan vrijdag ook mee naar de Himalaya.

Prima volwaardige, voedzame, eiwit- en calorierijke maaltijden..

Ik ga er drie weken lopen, samen met mijn zoon, soort ultiem vader en zoon ding!

ehhh, zitten er onder de panrijders geen tent kampeerders meer ?

Als de mogelijkheid er is, gebruik maken van de broodjes voorziening op de camping.

met de middagmaaltijd even langs een lokale supermarkt, en gelijk vers fruit bij je middag maaltijd. Lekkerrrr

gr. Jakob

Edited by slop

Kampeerder hier! ;)

Tentje met een slaapmatje achterop en gaan!

Ik probeer zoveel mogelijk van thuis mee te nemen: noodles, tonijn in blik, PANnenkoeken-mix, havermout met proteïne shake.

Onderweg koop ik bij supermarkten vers fruit.

Lopen als in wandelen, hoewel, twee (voormalig) infanteristen hahaha..

Zal wel lekker tempootje worden vrees ik.

Hier ook kampeerder, Hennessy hammock om prrcies te zijn, slaapmatje en slaapzak er in.. klaar is klara...

@Tommie weet je wat vissen doen in het water? [emoji56]

wachten tot ze gevangen worden.

Nee. Wippen in het water. Echt.

Hè gatverdamme. Gelukkig zit er geen vis in bier, dat bedoelen die Duitsers zeker met reinheidsgebot?

Er zit trouwens wel veel vrouwelijke hormonen in bier.

Nee, je gaat er dom van kletsen en slechter van rijden.

En hoofdpijn behoort ook tot de mogelijkheden.

Nee. Wippen in het water. Echt.

O maar dat is toch niet erg? Gelukkig plassen ze er niet in. Dat vind ik pas echt vies.

Guest
This topic is now closed to further replies.

Important Information

koekje ? wel twee handen aan het stuur We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.