Jump to content

Featured Replies

Maar als je vorkpoten ook maar iets aangeslagen zijn of een braampje hebben gaat de binnenkant van de keerring er gewoon aan. Neem een strook van een petfles en draai die om de poot en schuif daar de keerring omheen.

Zodra je het geheel over het risico gedeelte naar beneden hebt geschoven kun je de keerring verder schuiven zonder de strook van de petfles en dan in de onderpoot duwen.

Verzonden vanaf mijn iPhone

Als je voorvork beschadigd is zul je de keerring, hoe voorzichtig je hem ook aanbrengt, vroeg of laat toch beschadigen als je een keertje door veert.... goed in de gaten houden als dat net geval is, hier laatste ook een poosje niet gedaan en geeft nogal wat troep op plaatsen waar je het niet hebben wil.... [emoji12]

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Het risico op beschadiging is groter bij het verwijderen van de oude keerkringen dan bij montage van de nieuwe. Die dingen willen nog weleens goed vastzitten en dan is het uiteindelijk gemakkelijker en sneller om de poten ff te delen. Kun je de binnenpoot ook nog als slaghamer gebruiken om de keerring eruit te krijgen.

@MINIBENZ, petfles is een goede, ik gebruikte tot nog toe (2x) vetvrij papier. Dat werkt ook snel en makkelijk.

Hoe haal je trouwens de oude keerringen eruit zonder de poten de splitsen?

In mijn ervaring zitten ze over het algemeen erg vast.

de oude voorvork keerringen verwijderen is de grootste uitdaging.

persoonlijk zou ik altijd de poot demonteren

Interne vervuiling kan anders nooits verwijderd worden alsmede een inspectie van de andere onderdelen zoals glijbussen en demperstang

het lijkt mij dus niet verstandig om het zo te willen doen

• 2 months later...

Ik ben bezig met de voorvorkkering te vernieuwen maar heb een probleem de hele voorvork uit elkaar gehaald ook de grote veer maak krijg alleen de stofkap er af maar niet de kering.

vraag hoe nu verder

Eerst de ijzeren borgring eraf halen.

Pak dan het chromen deel vast en de onderkant vast en trek zo hard mogelijk aan het chromen deel van de vork. Zou voortaan eerst ff informatie vragen voor je begint aan een dergelijke klus.

Bedoel dit niet slecht, maar nu loop je de kans dat je meer kapot maakt.