Jump to content

monteren navigatie op de ST1300

Goede dag,

Ik woon in Roosendaal en heb recentelijk een Honda Pan Europan 1300 uit 2006 gekocht.

nu wil ik daar een navigatiesysteem op laten bouwen. Ik durf daar zelf niet aan te beginnen.

De navigatie en de navigatiesteun moet ik ook nog aanschaffen.

Heeft er iemand suggesties waar ik dat kan laten doen en wat is een aanrader voor het navigatie systeem.

mvg

Featured Replies

• Administrators

Zeker als het geen grote haast heeft kun je hier vast wel iemand vinden die daarmee kan helpen. Mooi onderwerpje ook voor de TDT (al is die pas op 6 oktober). Kennis en kunde zat, maar bedenk wel dat mensen nu zo'n beetje op vakantie beginnen te gaan. 't Is geen grote klus, en het hangt er een beetje vanaf wat je precies wilt.

@marc pan heeft in forumtopic Te Koop Aangeboden RVS navigatiesteunen staan, maar er zijn ook prima systemen van meneer RAM, waarmee je 'm midden op je stuur monteert i.p.v. bovenop de cockpit. Ik vind dat persoonlijk wel aangenaam. Keuzes, keuzes . .

En welk merk? Het merk dat je het beste bevalt. Er woedt hier geregeld een felle (maar meestal sportieve) strijd tussen aanhangers van TomTom en Garmin. Babbel desnoods even met @MrGPS. Wat die man niet weet van GPSsen is de moeite van het weten niet waard . .

Had m eerst op het midden van het stuur, zie de rambal, maar dan kijk je steeds naar beneden. Nu zit hij op een steun op het dashboard, niet in je gezichtsveld tijdens het rijden, maar veel makkelijker af te lezen. De steun is handgemaakt met ingefreesd Hondalogo en in hoogte verstelbaar.. In een woord GE-WEL-DIG

Uiteraard verwoord ik uitsluitend mijn mening en ervaring. Oh ja, ik ben uit de TomTom hoek, als digibeet een wereldapparaat, ik ben veel te onhandig voor bewerkelijke computerprogramma's en heb geen zin in geknoei met kaarten en routepunten. Maar ook dat moet iedereen écht zelf weten.... Ik ga niemand overtuigen van mijn gelijk.....

image.thumb.jpeg.4ae266d952ef2913f2806a4af8ec5c0d.jpeg

Welkom Ken.

@marc pan heeft een mooie steun gemaakt. woont niet zo ver bij je vandaan.

Tom Tom voor gemakkelijk van A naar B en routes rijden. wel vaak updates.

Garmin erg robuust, van alles zelf in te stellen en bepalen, en voor computer freaks die graag routes maken.

Ik ben zelf dit jaar van Garmin naar Tom Tom overgestapt.

Kijk eens bij motoport of zo naar de verschillen.

Als je hulp nodig hebt zijn er bij jou in de buurt vast wel forumleden die je willen helpen met inbouwen.

succes

neem contact op Marc Pan, hij levert (maakt ze zelf geloof ik) in mijn ogen ideale bevestigingen voor een navi.

wordt geplaatst boven op je "klokkenspel" (…..) mooi in je blikveld. voor mij ideaal!

IMG_2623.thumb.jpg.5e3edbefbbeda78dbd5f6aee07294f4e.jpg

beb58517-1904-4b07-865a-42d305ff2ba2.jpg.dfe066005573bcb63b6b29a5d5f10b8d.jpg

Persoonlijk vind ik deze steun er mooier uitzien.

Hij prijkt op mijn Pan en is voorzien van Honda-logo.

Ik kraak die andere steun niet af maar weet dat deze er ook zijn.

Voor mij geen belang of voordeel welke je ook kiest.

image.jpeg.3d3586fcd3c50e5ae28b1191499e931f.jpeg

• 1 year later...
  • 6 months later...

Ik heb een vraag...hoe en waar kan ik deze prachtige navisteun kopen...bestellen.

De vorige eigenaar van de pan had zijn gps laag op het stuur zitten.

Naar beneden kijken tijdens het rijden is niet mijn ding.

Ik heb een Garmin 390.

Hoop dat iemand mij kan informeren.

Groetjes Derk

naast die mooie van Jan, kun je ook die van @marc pan eens bekijken @Vettezooi. Snel gemonteerd en zonder te boren. De ruit hoeft er zelfs niet voor af, en in de originele gaten op het dashboard.

Ieder zijn smaak, ieder zijn keuze natuurlijk. :good:

20200130_105928.jpg.f53895a8068ed6cf032f6ac63a7659b8.jpg20200130_110000.jpg.37352ff638a87fcd22aadb36983eddb8.jpgIMG_0949.JPG.406b4f5e3f9493934225f0e138bc21d2.JPG

Edited by Cabby

• 2 months later...

Ik sprak afgelopen maandag een 1300 eigenaar in den Bosch.

Ik stond zijn motor te bekijken en hij bleek tevens ook de eigenaar te zijn geweest van de paarse 1100 die eerder op de plek stond waar nu de 1300 stond.

Grappig detail ook .. Het bleek dezelfde sympathieke kerel te zijn die wel eens een biertje kwam drinken op een stapavond als ik aan het werk was in den Bosch.

Anyways ik wees hem op ons forum en op de verschillende mooie navigatiesteunen.

Want ik zag er geen.

Toen toverde hij onderstaande oplossing tevoorschijn hahaha.

Creatief to say the least.

IMG_20200810_124227.jpg.5d14177a804ac6499dcf0c946449235e.jpg

IMG_20200810_124223.jpg.8511fcc1226ccbdf4cd3ebf4a3760fb8.jpg

@Marcpan die navi oplossing van jou die Cabby laat zien op de foto's hier boven... Is die ook compatible (te maken) met een 1100?

• 1 year later...

Marc Pan,

Maak je nog steeds die beugels voor de navi voor de st1300?

Ik heb nu een migsel met kogel maar die vind ik niet fijn.

Hoor het graag.

Marc Pan,

Hoor het graag.

Klopt Marco,

De Migsel steun heeft al meerdere malen plaats moeten maken voor mijn zelfgemaakte navigatiesteunen,

dit op vraag van de Panrijders zelf, en waar ze meer te wrede over zijn van een mooier uitzicht en compacter.

• 1 month later...

Marc Pan,

Hoor het graag.

Mooi spul Migsel, maar wel erg duur. De steunen die @marc pan maakt zijn oerdegelijk en mooi voor een fractie van de prijs. 😄