Jump to content

Hoi medenkers,

rechter koelfan slaat niet aan, heeft het wel gedaan,indien je er spanning opzet dat draait ie;via stekker doet ie het niet,oke stekker vervangen, geen sjoege,staat wel spanning op de aanvoerdraden dus ik niet weten,iemand een idee?

gr. Fred -a

Featured Replies

Geen oplossing en zonder verder onderzoek opgeschreven:

Je schrijft rechter koelfan en beschrijft niet hoe je de werking getest hebt.

Misschien via een externe voeding?

Stort je gemeten spanning niet in elkaar als je vermogen vraagt?

Kan je links en rechts omdraaien qua aansluiting en kijken wat er dan gebeurt?

• Author

hoeft niet meer want het is opgelost.

wat bleek de r.fan is geschakeld aan de l.fan,vanaf de l fan lopen 3 draden 1 aarde e 2 schakeldraden,in de r fan zitten slechts 2 draden,1 schakel en 1 aarde,

nu was een van de 2 schkeldraden in de l fan gebroken ,althans in de stekker en dat was net degene die de r fan voedt.Nieuwe schoentjes aangezet en ook de vrouwtjes kortom het gehele stekker gedeelte vernieuwd en allebei doen ze het,

Hoi Hoi.

bedankt heren voor het meedenken.

gr Fred Aartsen.

De koelvloeistoftemperatuur wordt gemeten met de sensor in het thermostaathuis.

Op basis hiervan wordt:

- op het dashboard de temperatuur door middel van blokjes aangegeven.

- door de boordcomputer de ventilatoren via een relais geschakeld.

De 1300 heeft geen aparte sensor voor de ventilatoren.

Martin

Mooi dat het is opgelost.

Ik noemde een sensor bij gebrek aan een betere benaming.

Maar ik zou het inderdaad in de aansturing hebben gezocht aangezien rechtstreeks op spanning wel een werkende fan opleverde.

De fan maakt massa via de radiateur. Deze hangt in rubber. Niet de meest handige oplossing van meneer Honda. Ik had hetzelfde probleem. Opgelost die een extra massa draadje te maken vanaf de radiateur. Als ik de boel nog eens zo ver los heb ik er bij kan wil ik dat eens netjes maken vanaf de fan zelf.