Jump to content

Je gaat voor enkele dagen op avontuur , beide zijkoffers en topkoffer goed gevuld.

Passeer je een bezienswaardigheid die je graag wilt bezoeken maar er is geen onthaal .

Je helm heel de tijd dragen is niet leuk .

Bij droog weer kan je hem met een kabelslot eventueel aan je motorfiets vastmaken.

Maar wat als het regent ?

Misschien dit ?

https://www.grandado.com/products/pro-biker-motorrijden-helm-tas-waterdichte-hoge-capaciteit-tail-bag-knight-reisbagage-case-handtas-rugzak-gereedschapstas

Andere ideeën.?

Featured Replies

Zo'n rugzak lijkt me toch weer wat veel om mee te sjouwen als alles toch al goed vol zit.

Onder je (1100) zadel zitten twee grote haken waar je je helm aan kunt hangen, samen met een flinke plastic zak heb je een droge plek voor je helm die verder geen ruimte inneemt als je onderweg bent.

Zo zou ik het doen maar ik weet natuurlijk niet of een 1300 ook zo'n voorziening heeft.20180710_091049.jpg.c8ad9f2af393cccd67b03e3819e83f46.jpg

Edited by PanPaul

Heb ik dat dan verkeerd gedaan? (gewoon een vraag want ik leer graag)

Ik dacht dat als iemand mijn helm op deze manier wil stelen dat hij dan gelijk waardeloos is omdat je de band (van de ratelsluiting) dan door moet snijden.

Edited by panman1100

Op parkeerplaatsen zie je vaak hele hordes motoren met de helm op de spiegel gestald.

En wie haalt zijn navigatie er tijdens parkeren wel of niet af?

Klinkt gek he, maar heb je wel eens gehoord van die vacuumzakken.

Alles in de zak, stofzuiger erop en je hebt een heel klein pakketje.

Stop dit in je zijkoffertassen en zorg dat je topkoffer leeg blijft.

Okee in het geval van een standaard st1100 topkoffer wordt dat wat lastig, maar in geval van een fatsoenlijke givi passen hier prima twee helmen in.

Als ik op vakantie ga dan, probeer ik althans, oude spullen als tshirts mee te nemen die na het dragen eventueel weggemikt kunnen worden.

De ratelsluiting moet zodanig weggestopt worden dat hij niet bereikbaar is voor kleine vingertjes. Want dan kan je hem er zo afhalen. Met de ringen van de dubbel D over de haak geschoven is dit onmogelijk en dus stealproof. :Smile:

Helaas past mijn systeemhelm (Shark evo 2) met communicatiesysteem met heel veel moeite midden in de originele 1300 topkoffer. Moet precies goed liggen met de klep een beetje open anders past het niet. Een tweede helm erbij is dan onmogelijk. Misschien heb ik een te dikke kop en heb ik dus een hele grote helm :Biggrin

Als we op reis gaan heb ik een extra slot (staaldraad met kunststof bekleed) en daarmee kan ik de helmen vast maken.

Ik leg de helmen dan op de buddy met vizier dicht en zo worden ze bijna niet nat of vies van binnen.

Ik heb ook zo'n Givi Maxima (heet 'tie geloof ik) en daar passen onze beide integraalhelmen in. Het moet wel exact op de goede manier gaan anders gaat het deksel niet meer dicht.

Wij hebben dus (waarschijnlijk) twee "niet zulk grote koppen" ;-)

Ik heb een te groot hoofd en/of een te grote helm.

De Schubert paste echt niet in de koffers, zelfs niet in de topkoffer. De Shoei nog niet geprobeerd.

Op de boot richting Hull de helm aan de PanGert steun gehangen. Op andere plekken neem ik helm altijd mee. In Wales konden we de helmen bij de receptie van de Devils Bridge afgeven en later weer ophalen.....[emoji106]

Rijdt met een garmin met slot ,maar haal hem er altijd vanaf.

Heb het slot er op genomen van wegen het eventuele verliezen onder het rijden.[voor alle zekerheid]

Er zijn altijd figuren die alles slopen,of er niet vanaf kunnen blijven.

Zelfs een betonnen bushokje krijgen ze voor elkaar om te slopen.

Yahoo: