Jump to content

Ik weet niet of er meerderen zijn die hier hetzelfde probleem ondervinden?

Maar ik heb dit probleem al vanaf dat ik Daisy hebt aangeschaft.

Namelijk als zij een paar dagen stil heeft gestaan dat de carbs leeg lopen.

Als ik dan gewoon zou trachten te starten dan start ik me ganse batterij leeg alvorens de motor aanslaat.

Nu draai ik enkele keren met me contact om zo de pomp te activeren en op deze manier toch al wat benzine in de carbs te krijgen.

Als ik zo een stuk op 10x maal het contact heb aan en uitgezet en dan even de choke gebruik om die daarna weer dicht te zetten dan krijg ik de motor net aan de gang.

Het lijkt mij dus dat de vlotterkamers gewoon leeg lopen?

Het is op zich toch altijd een beetje afwachten of ik met de motor kan gaan rijden alvorens ik de batterij leeg heb getart, wat toch wel wat vervelend is. Eens de motor heeft gedraaid dan kan ik makkelijk die een paar uur laten stilstaan en start hij bij de eerste klik weer.

Zijn er nog mensen die van dit euvel last hebben????

Featured Replies

Ik heb dat vooral als ie lang stil staan maar dan heb ik het ook echt over enkele maanden.

Als ie enkele weken stil staat start ie vrij snel, dat wil zeggen binnen een seconde of 10 in het ergste geval.

Als ie maar enkele dagen heeft stilgestaan start ie binnen 2-3 keer startmotor ronddraaien

Als ik hem gisteren of eergisteren nog heb gereden start ie vrijwel meteen

Ook ik draai vaak mijn contact aan en uit een paar keer als ie langer heeft stil gestaan. Dat helpt meestal wel.

Ook gehad dat de accu leeg was voor ik kon gaan rijden en dus niet kon gaan rijden maar dat was ook te wijten aan een slechte accu. Sinds de nieuwe accu geen last meer van gehad.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Klinkt naar lekkende vlotternaalden. Vlotterkamers lopen dan leeg in je inlaatspruitstuk/cilinders. Gevolg: benzine die op de zuigers blijft liggen (maar op den duur ook langs de zuigerveren sijpelt en in je motorolie komt) en een slecht startende motor. Zwarte rook als 'ie eenmaal aanslaat? Of het membraan van de 'benzinekraan' is stuk waardoor deze niet meer automatisch afsluit en de druk van de benzinekolom in de tank de benzine door de vlotternaalden perst. Maar dan zouden je vlotterkamers niet leeglopen.
  • Author

Starter is origineel Dennis,,, maar aan de starter ligt het niet , het is gewoon een benzine probleem, al zullen de naalden niet de benzine op de cylinders doen komen want ik heb geen zwarte rook bij het starten.

Het lijkt er gewoon op dat de carbs leeglopen (verdampen) en als ik een keer gestart heb dan gaat het verder vanzelf tikje van een halve seconde en hij start zelfs de dag nadien maar een paar dagen (zeg maar week) dan duurt het zeker een paar keer starten.

Gibbel

je moet eens kijken naar de drain valve,volgens mij heb je daar een klein lekje in,

want door slecht afsluitende vlotternaalden gaat de benzine overlopen als de motor draait

en die drain valve is er om je carbs leeg laten te lopen,en als die darmpjes verduurd zijn kan dat beginnen te lekken.

nr 1 op deze tekening

Naamloosdrain_valve.jpg

• Author

Thanks polleke, al snap ik er geen bal van,,,

Maar ik heb dan ook geen technische knobbel...

Ik begrijp dat het om een verduurd (scheurtjes dus) stukje darm gaat maar hoe daar aan te komen is nog een ander paar mouwen voor mij.

Het zou IDD wel kunnen want ik vermoed dat die stukjes darm niets eens vervangen zijn op 26 jaar tijd, dus een zeer plausibele oorzaak.

Thanks ...

het zijn eigenlijk niet de darmpjes ,maar de dichtingen,er zitten namelijk schroefjes aan de carbs om deze leeg te laten lopen,en als die,dichtingen verduurd zijn heb je een klein lekje,en dat zou dan uit het darmpje links onder aan de zijstandaard uitkomen,en als dat een heel klein lekje is zie je daar niets van want het verdamp,je zou daar onder een flesje aan moeten hangen en kijken of hij ook daadwerkelijk lekt,want het is een hele klus om dat te repareren ,je carbs moeten er dan alle maal vanaf gehaald worden

Denk dat ik binnenkort ff daisy een bezoekje ga brengen[emoji56]

En @elmo heeft gelijk. De carb verwijderen is het werk niet.

Zijpanelen, tankcover, luchtfilter en hopsaflops, je kunt de carb eruit wippen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Edited by Dennis

• Author

Zoveel veel werk voor zo een klein euvel,,,

Ik ben eht nu gewoon om een aantal keer het contact op en af te zetten,,,, dus dat zal wel lukken zeker,,, ik moet alleen als hij lang stil heeft gestaan de accu eerst opladen zodat die voller dan vol zit en dan krijg ik Daisy meestal wel aan de gang hoor, maar als ik vergeet om de accu op te laden dan heb ik vaak niet genoeg juice om haar aan de praat te krijgen... Of ik zou er elke week minsten 1 keer mee moeten rijden dan heb ik ook geen probleem hahahaha

Maar ik heb nu na me operatie een keer gaan rijden en ik moet zeggen dat viel niet mee,,, mijn spieren doen overal pijn en een rit van 40Km was echt wel het maximum.

• Moderators
Ik snap dat je lichamelijk misschien niet in staat bent om te sleutelen:(........maar voor de rest zou ik me bomt en blauw ergeren daaraan:Banghead: een.motor moet starten en dan gas erop rijden en niet eerst laden 100.000 keer contact aan en uit en dan als je geluk hebt kan rijden. Garage open , of zeil eraf chike erop en starten en vooral genieten:biker:

Gibbel,

dat is een beetje normaal,je hebt een tijd nodig om te revalideren,en dat komt zeker goed,want als het motorrijden in het bloed zit gaat dat er niet uit,