Jump to content

tot voor kort wist ik niet eens dat ze bestonden.....op elke auto die ik heb gehad, had ik "luxe kentekenplaten"', de plaat met de dikke letters en cijfers. maar voor de motor...? een tijdje terug zag ik een motor staan met een luxe kentekenplaat.....

gelijk naar de Breezan om te vragen of zij die plaat konden leveren. T eerste dat ik zag toen ik binnen stapte was een poster met daarop...."nieuw! luxe kentekenplaat voor de motor".

vanmorgen erop gezet. ik vind het heel mooi en luxe staan. smaken verschillen natuurlijk, maar goed, ieder zijn ding, toch?

IMG_2992.thumb.jpg.ae4ab07ba8a075b679a843a8e39e7e56.jpg

Featured Replies

Ziet er goed uit.

Dat stond bij mij al een poosje op de lijst van “dat moet nog een keer gebeuren”.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Author

als ik een nieuwe nummerplaat moet hebben (auto, aanhanger) ga ik altijd naar de Breezan. ik weet dat ze daar zelf platen drukken (voor op een aanhanger bijvoorbeeld maar ook de gele voor op auto's/motoren)

de luxe platen moeten zij ook bestellen, deze kun je een dag later ophalen (en je oude inleveren....ging vroeger aan de muur in de garage....)

maar ik neem aan dat elke "kentekenboer" de luxe platen kan bestellen.

Bij ons in Belgenland is dit niet wettelijk om bij een Brezan bijv zo'n plaat te laten maken.

Onze nummerplaten worden door de DIV ( dienst voor inschrijvingen van voertuigen ) uitgekeerd en de nummerplaat mag niet vervangen worden door een ander niet wettelijk exemplaar.

Bij een wagen mag je de voorste nummerplaat wel zelf kiezen , metaal , plastiek , mooi schrift letters :-).

Er staan zware straffen op , 10 jaar cachot op water en brood en 1 000 000 keer schrijven " ik mag geen fake nummerplaat op mijn motorfiets hangen ".

• Author

Dennis,

ik wist niet eens dat je kentekenplaten kon bestellen via internet.....voor zover ik weet kun je alleen nieuwe platen krijgen als je de oude inlevert....hoe gaat dat dan via de aankoop op internet? zou je de oude op moeten sturen? (=enkele dagen niet kunnen rijden, auto of motor)

weet jij hoe dat gaat?

'Mag ik met deze gele kentekenplaat rijden?

Nee, u mag niet op de openbare weg met deze plaat rijden. Deze plaat mag alleen op gesloten terrein gebruikt worden. Wel kunt u deze plaat op uw voertuig monteren op circuit dagen of wanneer u op afgesloten terrein uw voertuig stil heeft staan zonder draaiende motor. Daarnaast is de gele kentekenplaat een super leuk en origineel cadeau. Ook tijdens beurs evenementen is deze gele kentekenplaat een ideale uitkomst. Gebruik van de platen is uw eigen risico!'

Mag dus niet en is enkel voorbehouden aan officiële kentekenplaatboeren zoals Brezan of Slager en vast nog wel meer.

Dennis,

ik wist niet eens dat je kentekenplaten kon bestellen via internet.....voor zover ik weet kun je alleen nieuwe platen krijgen als je de oude inlevert....hoe gaat dat dan via de aankoop op internet? zou je de oude op moeten sturen? (=enkele dagen niet kunnen rijden, auto of motor)

weet jij hoe dat gaat?

Lees net pas op die site dat je er niet mee mag rijden.

Tukkerpanman heeft de goede link geplaatst.

Groet

Dennis

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Vandaag besteld bij Breezan.

Wel even kentekenbewijs mee en rijbewijs. Meteen afrekenen.

Voor 16.00 uur besteld is de volgende dag binnen.

Bij afhalen inderdaad oude plaat inleveren. Ben benieuwd.