Jump to content
Heb gisteren weer eens mij zumo 550 geinstaleerd. Viel me op dat het geluid erg zwak ik. Heb een bedraadsysteem. Ondanks dat ik het geluid op 100% heb staan vind ik het toch veel te weinig. Is er een manier om die 100% zo te manipuleren dat hij harder doorkomt bv door weer andere instellingen. De instellingen die beschikbaar zijn, zijn zijn dus niet voldoende. Heb een nieuw setje oortjes (doppen) die vrij in mijn helm zitten dus dat kan het niet zijn

Featured Replies

• Author
maar geprobeerd met gewone oordopjes van mijn telefoon, gaat goed maar is natuurlijk niet ideaal

De uiteindelijke sterkte van het weergegeven geluid van elke versterker, dus ook de kleine die in een zumo zit, is sterk afhankelijk van de impedantie (wisselstroomweerstand) van de aangesloten luidsprekers.

Als het met de telefoon oordopjes wel goed (hard genoeg) klinkt zou ik eens proberen te achterhalen of er impedantie verschil is tussen de twee gebruikte sets luidsprekertjes.

Tja, heb alleen ervaring met draadloze TomTom Rider.

Even probleemloos als draadloos. Goed regelbaar volume.

Goed verstaanbaar en goed instelbaar.

Zal verder niet gaan promoten of overtuigen.

Geen belang en geen zin in discussie...

Hoop dat je een oplossing vindt en jammer dat je daar naar op zoek moet...

Je kunt ook een Bluetooth headsetje draadloos aansluiten. Bij mijn 390 kan dat. 10a2451e13a4af3fd30349a33dc8c3d4.jpg

Verstuurd vanaf mijn General Mobile 4G Dual met Tapatalk

de zumo 550 heeft wel bluetooth, is mono geen stereo o.a muziek

toen ik de zumo 550 nog had was deze met een baehr verso (xl) verbonden

en deze verzorgde automatisch het geluid..harder /zachter

zie de link voor specificaties van de zumo 550

https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/414

mijn tip overstappen op een nieuwere navigatie bijv zumo 396

met een goede bluetooth helmset bijv sensa 20s