Jump to content

Advies gevraagd voor nieuw windscherm ST1300

Zijn er misschien mensen die mij advies over de aankoop van een nieuw windscherm kunnen geven.

De mijne is een klein beetje verweerd en is aan vernieuwing toe.

Ook hier en daarheen krasje.

Nu las ik wel iets over een vstream, maar is dat wat, of raden jullie een andere (betere) aan?

Gr, Arnold

Featured Replies

Arnold,

Kijk eens bij CalTec, daar komt mijn korte zwarte ruitje vandaan (zie mijn media) zeer goeie ervaring mee en een stuk goedkoper dan origineel!!

Ze hebben allerlei vormen, maten en kleuren en leveren snel en goedkoop, incl gratis onderhoudsspullen..

Neen, ik heb geen enkel belang bij het aanbevelen...

ik rijd sinds kort met de verhoogde ruit van Puig, voor mij, 1,85m, hoog genoeg om er door heen te kijken in de hoogste stand. bij heel warm weer laat je hem gewoon zakken om rijwind te krijgen op je helm, bij "normaal" weer (ruit in de hoogste stand) heb ik mijn systeem helm gewoon "open".

gekocht bij Moteo en zeer prijsgunstig.....

Ben 1,90 m en heb een VStream. Bevalt goed. Ik kijk er echter niet doorheen want de welvingen in het scherm vertekenen het zicht.

Edited by RRR

Kijk gewoon naar wat je mooi vindt. Mijn oude ruit, hoger en breder dan standaard, hield alle wind al tegen in de onderste stand. Nadeel? Bij warm weer (zoals in de afgelopen maanden en wat er nog aan komt) neemt hij alle verkoelende rijwind weg. Vele factoren spelen hier mee, ook het gegeven dat het oog ook nog wat wil. Jouw oog wel te verstaan! Wat jij mooi vindt vult de Bucketlist en wat een ander mooi vindt vaak de Fuckitlist...

Succes met zoeken en vinden, laat je niks aansmeren en zeker door mij niet.. ;-)

Edited by Jan Koekepan

Hoe heet die toko ook alweer waar je kan proefrijden? (Hier geldt ook alleen jij kan zeggen of een scherm fijn is.is iets persoonlijks)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• 2 weeks later...

1.88 lang, (zegt niets, maar toch)

V-stream ruit met extra opzet ruit ivm wervelingen bovenop m'n helm. Die zijn hiermee geheel weg [emoji41]

Deze ruit vind ik beter dan origineel, maar of deze beter is dan een andere?

Try and you will know 505f576a0748057c26542479a7a9665a.jpg

verstuurd vanaf m'n noodgedwongen verslaving door de huidige maatschappij [emoji848]

• Moderators
Die van mij is iets hoger en dikker en is van ceebailey maar wilde de link plaatsen en zie dat ze geen motorschermen meer doen. Ik vond wel deze, en dit lijkt er behoorlijk op, zonder brievenbus btw.https://www.clearviewshields.com/motorcycle-windshield/Honda/st1300-shields/

Edited by Jan Pan

het mijne komt ook van bike quip , dik en goede kwaliteit

ook licht getint genomen , zie je de krasjes niet zo goed op

Edited by panman1100