Jump to content

Beste burgers en buitenlui,

Ik heb een Bagster zadel bij Wema-Imports gekocht en bij thuiskomst kwam ik er achter dat er helemaal geen rubbers onder het zadel zaten terwijl deze er wel horen te zitten.

Dus ben ik samen met mijn zoon op speurtocht gegaan via het internet en ja hoor gevonden.

Ik heb deze besteld en ja schrik niet maar een paar rubbertjes met verzendkosten was toch ruim 60 euro.

Waarschijnlijk krijg ik ze ook nog opgestuurd van hun maar daar kon ik niet op wachten.

Mocht ik deze nog krijgen dan laat ik het jullie even weten.

Maar goed ik had het er voor over want een mooi en duur zadel hebben maar niet goed blijven zitten is een ramp.

Ik heb wat foto's bijgevoegd zodat je kan zien waar deze horen te zitten en geloof mij je merkt het gelijk.

Ik heb nog wel één vraag over het zadel.

Ik zie dat het zadel bij iedereen netjes aansluit tegen het frame onder de tank, mijn zadel blijft daar iets open staan weet iemand hoe ik dit kan oplossen.

Alvast thanks

achterrzadel.jpg.1164fe4ce37a2d610137b5dfaf16689d.jpg voorzadel1.jpg.983a124cb104b276c74cdcbee4ba97bc.jpg voorzadel2.jpg.09a8b66b8464feb0e9b3881786025123.jpg zadel1.jpg.8a3484c598fa7860ef3d4f15cbe1d8a3.jpg zadel.jpg.4913b7c7c05a558fcaa535a8d1a5ab2d.jpg

Featured Replies

Bij mijn motor en het zadel zitten voorzieningen die in elkaar grijpen tijdens het plaatsen van het zadel waardoor de punten, ook bij het er op (gaan) zitten mooi aangesloten tegen de tank zitten.

Op de tank zit een beugeltje en op het zadel een haakje die daar achter klemt...

• Author

Jan dit klopt en weet ik maar ondanks dit blijft het openstaan

ik durf het beugeltje eigenlijk niet te buigen maar denk dat ik dit toch maar moet gaan proberen. Misschien dat het helpt alleen ja tot hoe ver en is dit verstandig

• Author

Jan ik ga het proberen misschien weet ik nog wel ergens een schietgebedje te vinden.

Want ja als het afbreekt ben ik niet verder van huis maar blijft mijn ros in de garage staan

Als je zegt wanneer je het gaat proberen, wil ik wel een Wees Gegroetje voor je bidden :angel:

Ave Maria, Gratia Plena, Dominus tecum.

en vooral: Ora pro nobis.......:angel:

Mijn (standaard) zadel sloot ook niet mooi aan tegen het frame (onder de tank). Heb met een föhn (verfstripper durfde ik niet) het kunststof aan de binnenkant warm gestookt en beide delen naar binnen gebogen. Moest dit meerdere keren herhalen voordat het goed was, maar het sluit nu perfect aan.
Zoals ik het begrijp Pannos, heeft hij elders een set gekocht voor €60,- en krijgt bij ze waarschijnlijk ook nog nageleverd door de verkoper van het zadel.
  • Author

Ik heb deze rubbers zelf gekocht omdat het zadel niet goed te krijgen was.

nu had ik na 3 dagen alles binnen.

Volgens de mail van Wema-Imports heeft hij ze besteld maar weet niet of ik deze krijg of moet kopen en wanneer. Maar kan nu tenminste wel lekker rijden.

En ja de rubbers horen er gewoon bij maar als de personen deze eraf halen dan krijg je het probleem dat de rubbers er niet meer op zitten en deze worden er volgens mij niet standaard opgezet. Wat ik trouwens heel slordig vind want het zadel kost best wel wat centjes.

• Author
Mijn (standaard) zadel sloot ook niet mooi aan tegen het frame (onder de tank). Heb met een föhn (verfstripper durfde ik niet) het kunststof aan de binnenkant warm gestookt en beide delen naar binnen gebogen. Moest dit meerdere keren herhalen voordat het goed was, maar het sluit nu perfect aan.

dit ga ik zeker proberen had hier nog niet aan gedacht

Dus ,

als je een vervangzadel koopt de rubbers van je eigen zadel eraf halen zodat je ze dan op het nieuwe zadel kan plaatsen ?

Vreemde werkwijze van die winkels.

Ik herinner me nog een topic dat over rubbers gaat die er horen op te zitten maar dan toch weer niet.

• Author

Erwin inderdaad zo zou je het moeten doen alleen ben ik het slachtoffer die hier niet aan gedacht heeft en zodoende op extra kosten gebracht wordt.

en dan krijg je op een gegeven moment zadels waar ze niet meer op zitten en dan gaat het steeds sneller de verkeerde kant op.

Maar goed een gewaarschuwd man/vrouw telt voor twee

• 2 weeks later...
  • Author
Mister Vogezen ik heb het zadel ingeruild en rubbers laten zitten ik ging ervan uit dat het nieuwe zadel deze ook gewoon zou hebben
  • 2 weeks later...
  • Author

Ik heb weer even wat te melden over het Bagster zadel. Waarschijnlijk zijn deze ook geschikt voor andere zadels.

Ik heb van Wema-Imports toch nog de rubbers ontvangen dus moet ik een beetje terugkomen op mijn woorden zoals ik hiervoor beschreven had.

Ze doen wel hun best om de klant tevreden te stellen.

Maar nu heb ik de ronde rubbers over deze had ik al elders besteld.

Mocht er iemand zijn die hier interesse in heeft dan zijn deze te koop.

Het gaat dan om 4 ronde rubbers voorste zadel en 2 ronde rubbers achterste zadel.

Ik heb ook de bon erbij gedaan zodat je kan zien dat wat ik er voor betaald heb.

Ik wil hetzelfde bedrag er voor terug.

De andere rubbers (de langwerpige) moet je dan zelf bestellen.

Deze kan je bestellen via de site waar ik deze besteld heb en binnen een dag of 3 heb je ze in de regel binnen.

Ik hoor wel of hiervoor interesse is

achterrzadel.jpg.f77c20e86b2fd6009c994829203c4b45.jpg voorzadel1.jpg.be6da700f52458d90b9fe7a06194072b.jpg IMG_8071.thumb.jpg.8e3c73cc8200d1e92083930150831989.jpg

Edited by Toveropa