Jump to content

vanuit welke haven in Engeland sta je aan de start van mooie routes?

Dover, Hull of toch Newcastle? Eventueel alternatieven?

Ik besef dat er over smaak niet valt te twisten, maar graag ervaringen...

Featured Replies

Dover en Kent zijn erg mooi. (Nog) niet daar gereden met de motor, wel op excursie geweest met leerlingen. Dover Castle is een aanrader om te bezoeken.

Ook vaak met leerlingen in engeland geweest en ook vaak met de motor :)

Alles in engeland heeft zn charmes. Mijn tip: In het zuiden de kust af, langs de seven sisters, even langs sammy miller, naar de kustplaatsjes in cornwall.

Londen is de moeite waard, maar niet met de motor. Die zou ik ergens neerzetten en met het ov de stad in.

Het stikt er van de kastelen, landhuizen en knusse dorpjes. Dover castle, leeds castle, de stoomtrein tenterden naar bodiam castle, rye, royal tunbridge wells, mevagissey.

/me komt er graag :)

Edited by teacher

Eens met Bodiam Castle.

Hever Castle is een aanrader, het ouderlijk huis van Anne Boleyn. Leuke route ook erheen (vooral met een verlengde dubbeldekker :rolleyes:)

Richbourough Roman Castle.

Lullingstone Roman Villa.

Canterbury Cathedral.

Londen, maar inderdaad beter met het ov. Veel musea zijn gratis. Weekprogramma's Londen op aanvraag :Biggrin

Eens met Bodiam Castle.

Hever Castle is een aanrader, het ouderlijk huis van Anne Boleyn.

Ja! En dan moet je ook naar hampton court palace :)

Neem de ferry van Duinkerken of Calais naar Dover als je naar naar Zuid-Engeland gaat.

Met de beroemde White Cliffs of Dover , en verder het beroemde Stonehenge in Wiltshire.

En dan door naar Zuidwest-Engeland , prachtig gebied.

Helemaal mee eens. Neem de boot naar Dover, bezoek Canterbury en rij dan de hele zuidkust af naar Lands End (is maar 500 km): prachtig! Onderweg kom je prachtige kliffen tegen (Dover, Beachy Head, Seven Sisters, Berry Head), prachtige plaatsjes (waaronder Brighton, Brixham, Salcombe, Looe, Polperro, St. Ives (!!!), maar er zijn er nog veel meer). En verder ook mooi om te bezoeken: Dartmoor National Park, Lydford Gorge, Stonehenge, Tintagel Castle. Vanuit St. Ives moet je zeker St. Michaels Mount, Lands End, Minack Theater, en Porthcurno Beach bezoeken. Nou, je vakantie is alweer gevuld...

IMG_1192.JPG.682dfd3fe7694bb063ae2f59596f606c.JPG

St. Ives met drooggevallen haven

Edited by DuinPan

• Author
Heerlijk zoveel spontane adviezen! Jullie maken het me alleen niet makkelijk met zoveel mooie tips! Ik zal mijn best doen om er zoveel mogelijk van op te volgen... Hartelijk dank allemaal!

De zuidkust va Duinkerken of Calais dan is de overtocht ook lekker kort.

Anders is IJmuiden - Newcastle een aanrader.

Ik heb het op de motor helaas (nog) niet gedaan dit is uit de tijd dat ik nog op de vrachtwagen zat.

Gr William

• 3 weeks later...

Vanuit alle havens!

Ik neem altijd de boot die het dichtst bij de bestemming aankomt. IJmuiden/Newcastle, Hoek van Holland/Harwich of Rotterdam/Hull. En soms een andere boot terug.

Mooie bestemmingen: heel Zuid Engeland, Wales, Lake District, North York Moors, Yorkshire Dales, of Noord-Westkant van Schotland; allemaal prachtige gebieden