Jump to content

Leden die lang niet actief zijn

Is daar beleid voor?

Ik heb de gewoonte om elke dag even in de kalender te kijken of er jarigen te feliciteren zijn.

Ik kom daar soms leden tegen die al 1, 2, 3 jaren of zelfs langer niet meer actief zijn. Om die nou te gaan feliciteren?

Ik begrijp dat niet iedereen regelmatig een bericht plaatst of zelfs meeleest, maar 3 jaar niet actief? Moeten die leden niet gewoon geschrapt worden?

Ik vind van wel, ben benieuwd naar andere meningen.

Featured Replies

Ik denk dat een herinnering geen kwaad kan. Misschien jaarlijks. En bij geen gehoor na een maand of zo schrappen.

Sent from my MI 2S using Tapatalk

Op het Deauville forum schrappen ze na een herinnering iedereen die niet binnen 30 dagen inlogt. Dat doen ze jaarlijks begin januari.

Sent from my MI 2S using Tapatalk

• Author

In het forum reglement kwam ik dit onderwerp tegen:

4.3 - Inactieve accounts

De Beheerders behouden zich het recht voor om een account dat tenminste 6 maanden niet gebruikt is zonder nadere notificatie te verwijderen. Na 3 maanden inactiviteit kan het account geblokkeerd worden en zal de gebruiker contact op moeten nemen met de Beheerders voor eventuele heractivatie.

Ik weet dat iemand die niet inlogt ook niet veel bijbrengt aan het forum, maar wat win je er precies bij met die mensen eraf te gooien? Die kunnen toch gewoon terugkomen met een andere nick of ander mailadres?

wel of niet, gebruik maken van het Forum ?

laat de webmasters dit beoordelen of het van belang is voor de server of iets dergelijks.

anders een peiling sturen, ?

- u bent ingeschreven ?

- hoe vaak gebruikt u de inlog code ?

- wanneer u niet binnen ( bepaalde periode ) reageert, gaan wij er vanuit dat u geen lid meer wilt zijn ?

dit zal een hele belasting zijn voor de webmaster ? is slapende leden misschien minder belangrijk ?

prettig tour weekend, het weer is er goed voor.

:biker:

Ik kijk even in de kalender en feliciteer alleen degene die actief is. Ik vind het op zich logisch om inactieve leden na een laatste boodschap te blokkeren en vervolgens te kicken.
D'r af kieperen brengt het ledenaantal naar beneden, komen ze terug gaat het ledenaantal weer omhoog -> kunnen we nog een paar keer een feestje organiseren rond 1100 en 1300 leden!:cake: Niks mis mee toch?

We hebben gelukkig ook niks beters te doen.... hele database uitpluizen wie wanneer inlogt of ingelogd is geweest.... allemaal verwijderen en vervolgens als ze toch wel lid willen blijven weer opnieuw alle controles doen voor we iemand goedkeuren ....

Goed plan ....???...

Denk het niet

• Administrators
Ach, ze vreten geen brood hè, die slapende leden. En ze hebben mogelijk ooit wel van alles bijgedragen aan de verschillende draadjes op dit forum. Is dan wel fijn als die draadjes een beetje leesbaar blijven en er niet uit gaan zien als de winkelstraat in Oude Pekela - leeg, onbewoond, niemand hier.